27 december 2021

Katter

I dag har vi haft den vackraste dagen sedan jag kom till Finland; inte ett moln på himlen, helt vindstilla och krispiga -10 grader. När vädret är så här fint kan man inte sitta inomhus hela dagen, så efter ett helkroppspass med vikter på 1,5 timme framför ett pass på youtube, hoppade jag i duschen och klädde på mig de tjockaste kläderna jag hittade och gick ut och gå en timme med ljudbok i öronen. Så härligt.

Jag tog också mitt antigentest inför resan tillbaka till London på onsdag (negativt). Det är så enkelt när man kan göra det själv och sedan bara mejla ett foto av resultatet och passet till företaget som sedan utfärdar intyget som man måste visa upp innan man stiger på planet. 

Elvis var inblandat i ett litet slagsmål med grannens halvangora katt i kväll. De "gjorde upp" framför köksfönstret och det var ett fasligt liv. Det blev inget långt slagsmål, som tur var, och Elvis avgick med segern utan att förlora alltför mycket päls😀. Ännu kan han visa framfötterna, vår 10-åriga slagsbult😼. Normalt brukar Elvis komma helt ok överens med den här katten, men nu var det uppenbarligen något som irriterat honom. När han jagat iväg grannkatten var han redo att komma in, men svansen var länge uppburrad som en flaskborste.😊
I dag var det kattmatarens sista besök hos Busen, och den här gången lät han henne stryka honom över huvudet och han fräste mycket mindre😏. Han brukar normalt inte vara så här osocial, men hon har kanske inte låtit honom lukta på henne tillräckligt först. Han tillåter vanligtvis inte att någon rör vid honom innan han fått ta ett ordentligt "sniff" på personen. 

Han ser inte helt nöjd ut på bilden. Ögonen är väldigt svarta och det betyder oftast trubbel.😬
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...