11 december 2021

Tjejkväll i Mayfair

God lördagseftermiddag. Tänkte ta ett youtube-lett arm- och axelpass framför TV, men måste vänta tills Busen har fått sin träning. Han är inne i en period nu när han vill se videor för katter mest hela tiden, och det får han naturligtvis. Det är mycket bra träning och underhållning för honom.😊
Så här såg det ut i vårt shoppingcenter när jag kom från min dansklass i morse, folk som köade för att få sin tredje vaccindos. Ingen vill riskera att bli svårt sjuk av den nya och mycket mer smittsamma, säger dom, varianten.
Titta vad jag hittade på svenskaffären i Barnes i går, sockerfri julmust!!! Jag fattar inte att det ska vara så omöjligt att få den i Finland, där finns bara sockerstinna varianter. Är detaljhandeln i Finland månne sponsrade av läkemedelsbranschen för att producera fler diabetiker!?😠 Jag köpte två flaskor och de är bara till mig😋.
I torsdags träffades Anette, svenska Cecilia, Angela och jag på tidig middag på restaurangen Amazonico i posha Mayfair. 
Inredningen var mysig.
Vi började med var sin cocktail, jag valde Margarita som vanligt.
Maten bestod av både latinamerikanska rätter och sushi. Vi beställde in ett gäng smårätter som vi delade på. Allt var gott men det kostade betydligt mer än det smakade och servicen var ganska kass. När vi bad om mer vatten fick bara två av oss påfyllning eftersom kannan blev tom. Istället för att gå och fylla på kannan satte servitören helt sonika ner den på bordet. När vi sa att alla ville ha påfyllning så suckade servitören ljudlig bakom ansiktsmasken och vandrade iväg för att fylla kannan😒 Det samma hände när våra vinglas behövde fyllas på. Jag och Anette delade på en flaska rödvin och de andra en flaska vitvin. De fyllde på våra rödvinsglas men sedan var det slut med "servicen" och vi fick försöka få tag på en annan servitör som fyllde på de andras tomma glas. Nej, hit går i alla fall inte jag igen.
Vi delade på ett gäng brigadeiros till efterrätt som är traditionella brasilianska tryfflar, jättegoda.
Efter maten gav vi oss ut på jakt efter något ställe med inte alltför överprissatta drinkar, inte det lättaste i den här stadsdelen😏.

På vår promenad passerade vi det flotta stället Annabel's, en privat klubb för endast de rika och berömda.
Vi passerade till slut ett litet ställe som var både cafe och cocktailbar och gick in. De hade happy hour hela kvällen så vi blev sittande där tills de stängde.😊 Här var servicen perfekt.
Det blev en riktig helkväll och jag var hemma först efter 12. Det är så sällan vi träffas alla fyra då två i gänget inte bor heltid i London längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...