20 december 2021

Dagarna som gått

Hej på er! Här går dagarna sin gilla gång. I dag var det dags för mitt årliga besök hos tandläkaren, den mindre roliga promenadpunkten under julen😏. Som tur är hade jag inga hål, men däremot tandsten som tandläkaren spenderad största delen av de 30 allokerade minutrarna att skrapa bort. Nu är munnen julstädad😬😊

Elvis är lika fluffig som vanligt den här tiden på året och går bara ut för att göra sina behov.
Julens första och troligen enda julkort fick jag av ett av grannbarnen. Gulligt😊
En viktig tradition har blivit att jag tar med engelskt bubbel eller vin varje gång jag kommer hem till Finland. Engelskt bubbel är så otroligt fräscht och gott.

Vi har också hunnit dricka ett par Blue Arrow.😋
I söndags åkte hela familjen på 7 personer till Juthbacka restaurang i Nykarleby för jullunch.
Vi hade fått ett bord i den gamla herrgården vilket jag hade hoppats på. Det var väldigt, väldigt sparsmakat med juldekorationer dock, vilket jag tyckte var synd för det var ju trots allt jullunch, men maten var god. Jag skulle också ha önskat julmusik i bakgrunden. Nu var det ganska tyst och gästerna satt och viskade till varandra för att inte resten i salen skulle höra.😏
Älskar levande ljus.
Ja, det var vad jag har gjort hittills. Jag kommer ännu att jobba i ett par dagar innan det är dags att sätta lappen på dörren i några dagar. Nu är det dags att sätta punkt för den här gången, bastun är snart varm och sedan blir det en bastuöl.😊
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...