3 november 2010

Åsas Street View II

Idag var det dags för tunnelbanestrejk igen, den n:e i ordningen. Jag klarade mig dock ganska bra för jag kunde ta alternativa tunnelbanetåg och väckning 15 minuter tidigare än normalt räckte för att jag skulle komma till jobbet i tid. När jag åkte hem hade min linje börjat fungera igen så allt var som förr.

På vägen hem steg jag dock av några stationer tidigare för att promenera resten av biten i det härliga höstvädret och få lite motion. Dessutom kunde jag testa min nya kamera.
Queenstown Road, här börjar min promenad.
Pitstop, man behöver energi för att orka gå;-)
Löven har slutligen börjat ändra färg på riktigt
Jag anländer till Clapham Junction. En jättebra stadsdel med barer, pubar, restauranger, affärer och perfekta förbindelser åt alla håll.
Spencer Park. Är alla hundar månne hennes eller jobbar hon som "hundmotionerare"?! Tänk om dom skulle få för sig att börja springa åt var sitt håll?:-)

När de blåvita höghusen syns så vet man att man närmar sig Wandsworth
Ännu en av grannkyrkans fyndiga reklamskyltar.
"Seven days without God make one weak (kan även utläsas week)!" (Sju dagar utan Gud gör en svag (vecka))
I mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...