28 november 2010

Fredag och lördagens vedermödor

Här kommer lite bilder från fredagen.

Vi hade beställt bord till kl 20 på Baltic i Waterloo så jag hade några timmar att slå ihjäl eftersom jag slutade redan kl 16. Jag gick först omkring i det nyöppnade shoppingcentret i St Pauls innan jag styrde kosan mot Waterloo Station där jag skulle träffa Steve kl 19. Eftersom vädret var ok, kallt men nästan vindstilla, så beslöt jag mig för att promenera dit längs Themsen.

När jag passerade Royal Albert Hall såg jag att de hade en liten julmarknad med små stånd som sålde alltifrån ångande Gluhwein, som jag naturligtvis måste köpa en mugg av, till handarbeten och mat. Det var riktigt mysigt att promenera runt där.
Glasfigurer och kulor i mängder.
Ölförsäljning
När jag slöt upp med Steve gick vi till en bar nära restaurangen för ett par drinkar. Jag beställde ett glas med mousserat vin, trots att vi ännu inte hört av vår jurist. Köpet skulle nämligen gått igenom på fredagen. Kanske hon rymt med våra pengar som morsan föreslog:-)

När vi alla strålat samman på restaurangen Baltic och beställt en fördrink satte vi oss vid vårt bord. Klockan var då halv 9 och jag var ganska så hungrig, hade inte ätit något sedan kl 1, inte den bästa utgångspunkten om man ska dricka alkohol.
Min förrätt, gravad lax med polska potatiskakor

Grillad kyckling. Kycklingen var lite torr och jag lämnade nästan hälften för jag orkade inte skrapa köttet av skinnet. Såsen var jättegod dock.
Det var så kul att vi äntligen hade möjlighet att träffas alla sex eftersom det inte är lätt att synkronisera allas kalendrar
Efter middagen gick vi till en annan pub för ytterligare ett par drinkar innan det blev dags för hemfärd.
Dagen efter så tror jag jag tog på mig allas baksmälla för det är läääänge sedan jag mått så illa. Jag tror jag var vaken sammanlagt fyra timmar på lördagen. Att jag sedan har haft magproblem sedan jag kom hem från Marocko gjorde säkert inte saken bättre för jag brukar kunna ta mer alkohol än vad jag drack i fredags. Till och med idag har jag mått illa med både magknip och illamående som kommit i vågor.
Idag har vi iallafall storstädat lägenheten och jag plockade fram elljusstaken, det blir mer dekorerande i veckan. Tänkte också baka lussekatter, såååå gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...