5 november 2010

I väntan på middag

Sitter och lyssnar på när Steve och två av hans fd cykelklubbkompisar, som han har återupptagit kontakten med efter flera år, beundrar Steves cykelramsamling. Japp, du läste rätt, cykelramsamling:-)

Cykelramar, har jag fått lära mig, är inga billiga saker om man råkar ha rätt märke. Har ramen sedan deltagit i något Tour de France-lopp, eller tillverkats i få exemplar så stiger värdet ytterligare...speciellt om de är "vintage". Vi talar om hundratals pund här.

Jag sitter och småler för mig själv när de med största allvar står och granskar varje centimeter av ramarna. Snacka om att vara dedikerade. Det är lite gulligt när vuxna män brinner för något så i mitt tycke banalt, men hellre samla på cykelramar än porr.

När de har drägglat klart kommer jag och Steve att gå ut på ett par drinkar och middag på nya favoriten Yum Yum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...