17 december 2010

Arktiskt väder i England

...enligt engelsmännen. Så här såg det ut i förmiddags i ca 10 min.

Jag trotsade dock alla vädergudar och kämpade mig igenom 1 cm djup snö och -1 grader för att ta mig till gymet som låg 3 min. promenad bort. Det var en utmaning men jag lyckades till slut:-)

Efter en timmes konditions- och muskelträning i ett nästan tomt gym = skönt, gick jag till posten och skickade äntligen iväg julklappspaketet till Steves föräldrar. Det är svårt att hitta på något bra till Steves farsa eftersom han inte har några intressen att tala om. Tidigare år har jag köpt en flaska whisky som Steve tagit med sig när han besökt dem över julen. Eftersom han i år kommer till Finland (ett mycket smart beslut:-)) måste jag skicka mina presenter på posten och då är för riskabelt att skicka flaskor. Efter mycket funderande kom jag på iden att köpa 10 skraplotter. Vinner han inte så har han iallafall fått lite spänning under tiden han skrapat:-)

När jag kom hem gjorde en av mina favoriträtter; fullkornspasta med pesto, räkor, rostade nötter och grönsaker och till efterrätt blev det en lussekatt. Nu njuter jag av en mugg mulled wine och kollar på de senaste avsnitten av Svenska Hollywoodfruar. Skönt att inte behöva ge sig ut i det här vädret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...