9 december 2010

Pilates, glögg och massage

Sitter nu med en mugg (stor) med glögg och njuter. Efter 1,5 timme i gymet så tycker jag att jag är värt det.

Igår var jag då på min 1-timmes sportmassage, eller djupvävnadsmassage. Hon masserade mig från topp till tå med början från ryggen, via benen och slutade med nacke och axlar. Största delen av tiden var det riiiktigt skönt och avslappnande förutom när hon bearbetade min stora muskelknut i under högra skulderbladet. Hon sa att muskelfiberna där gick i kors och tvärs istället för i samma riktning. Det lär nog krävas ett antal besök för att få bort den. Jag bokade ingen ny tid men funderar på att ringa och boka imorgon.

Jag fick föresten beröm för mina benmuskler, hon sa att det märktes att jag tränar regelbundet. Ha, där fick Steve som alltid kommenterar mina smala ben...ytan är inte allt:-)

Imorgon ska jag på Lucia-konsert till Westminster Cathedral. Steve skulle ha kommit med men han måste jobba och alla kompisar är upptagna så jag går själv. Man ska ju sitta där och lyssna och inte prata så det gör inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...