31 december 2010

Julen

Så är man tillbaka på jobb igen efter en underbar jul med allt som dit hör. Jag ska ladda upp lite bilder ikväll om jag hinner mellan mitt och Steves vilda nyårsfestande på tu man hand;-).

Det är ganska folktomt på kontoret, för att inte tala om på tunnelbana och tåg och jag njuter av lugnet. I morse var det säkert 3/4 mindre folk på tågen och man kunde vraka och välja mellan sittplatserna.

Steve fick uppleva en riktig vargavinter med nästan -30 grader och kunde knappt tro sina ögon när han kollade på termometern. Jag vet inte om det var kölden eller något virus han fick med sig från England men först fick han en förfärlig torrhosta, sedan små utslag på händerna som avrundades med snuva de sista dagarna:-) Han är inte van med temperaturer under -3 stackarn och hans kropp verkade slå bakut på de mest konstiga sätt.

Jag mådde däremot prima, förutom att jag fick otroligt torr hud, till och med ögonlocken fjällade:-) Jag har märkt att min hud har börjat reagera och bli snustorr varje gång jag kommer till Finland, speciellt på vintern. Jag har aldrig haft problem med torr hud tidigare, den har snarare varit och är fet till förbannelse. Det verkar dock som om den har vant sig med det brittiska fuktiga vädret och nu kräver hög luftfuktighet.

Resan till och från Finland gick som på räls. När vi kom till terminal 3 på Heathrow på onsdagsmorgonen stod personal vid ytterdörrarna och släppte endast in resenärer som hade fått sina flyg bekräftade och dit hörde lyckligtvis Finnair. När vi kom in på terminalen såg vi yrvakna människor som höll på att vakna upp på sina skumgummimadrasser. De hade säkert sovit där både en, två och tre nätter. Vi däremot seglade igenom incheckningen och passkontrollen, som väl aldrig haft så korta köer, och flyget lyfte exakt enligt tidtabell. Vi landade dessutom 30 min före tidtabellen i Helsingfors och slapp för en gångs skull springa som galningar till vårt anslutningsflyg till Vasa som så opraktiskt alltid avgår från andra delen av terminalen. Som pricken över i fick vi även vårt bagage. Det är länge sedan en resa har gått så smärtfritt, vi är forftfarande i chock:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...