7 december 2010

Helgens händelser

Mina kusiner och deras respektive kom och for, det är inte klokt hur snabbt tiden går när man har roligt.

Vi hann med en massa, eller åtminstone det viktigaste; shopping, mat och dryck och allt gick som planerat, förutom deras resa hit. Deras bagage kom sig inte längre än till Helsingfors och där stannade det under hela resan så det blev till att köpa nytt, använda kläder fler än en gång (svårt när man är kvinna:-) och låna.
Lördagen inleddes med en engelsk frukost som tillagades av Steve och på den stod vi oss hela dagen när vi shoppade i Westfield. Engelsk frukost är såååå gott när man är sugen på något salt och stadigt.

Efter en lyckad shopping, dvs. alla hade minst en påse med sig hem, åkte vi hem, fräschade upp oss och tog en taxi till den nordafrikanska restaurangen Azou för middag. Vi hade inte ätit något sedan frukosten så nu åt vi och åt tills vi näsan sprack. Ägaren, Chris, kom också ut och hälsade när han hörde att vi var där. Jag tror nu att han träffat de flesta av mina kompisar och släkt:-) Efter middagen hann vi ännu med en drink/glögg på den lokala puben.

Söndagen inleddes med en Sunday Roast på en annan av våra lokala pubar innan vi fortsatte in till Waterloo. Vi hade tänkt ta en tur på London Eye men när kön till biljettluckan var ca 30 meter och det bara var ett par timmar fram till solnedgång beslöt vi oss för att åka till Camden istället.

Camden växer för varje gång jag åker dit och man skulle behöva minst 2 dagar för att hinna gå igenom allt. Under våra 2-3 timmar hann vi bara besöka butikerna i utkanten. Jag hittade iallafall ett par perfekta julklappar och har bestämt mig för att åka dit till helgen igen och avsluta julklappsinköpen. Steve jobbar både lördag och söndag denna helg och nästa så jag har mycket tid för mig själv:-(

Efter ett par frusna timmar på Camden fortsatte vi till favoritpuben Princess Louise i Holborn där vi hann med ett goda och mycket förmånliga drinkar (här överskrider kvaliteten verkligen priset).

Efter drinkarna åt vi middag på en japansk restaurang och vi fick nästan exakt det vi beställde, och även om vi inte fick det vi beställde så var det gott iallafall:-) Till efterrätt blev det underbar italiensk glass på en kvällsöppen gelateria i Covent Garden, klockan var då efter 9 på kvällen!
Glass kan man äta alla tider på dygnet och vid alla årstider.

På måndag, Finlands självständighetsdag, tog vi en tur in till Oxford Street för lite kompletterande shopping. Vi åt lunch på en pub i närheten av Oxford Street som serverade en massiv fish and chips. Jag gick emot strömmen och åt bangers and mash:-). En halv timme före den beställda taxin till Heathrow anlände var vi hemma igen. Effektivitet till max:-)