15 april 2011

Flygbiljetter bokade

Sådärja, nu har jag bokat flygbiljetter till Finland för Steve och mig i sommar. Först bokade jag bara till mig, för igår när jag frågade Steve om han tror att han kan komma trots att hans arbetssituation är lite osäker just nu tyckte jag att han sa att det nog är bäst att han väntar. Jag hade uppenbarligen "hört fel", för ikväll när jag meddelade honom att jag bokat min biljett sa han att han också ville komma, och båda veckorna till och med. Så ikväll när vi kom hem från vårt nya favoritmatställe "The Naked Turtle" i North Sheen så bokade jag också biljett till honom. Det är jättekul att han trivs så bra i min lilla by. Det är en ganska stor kontrast mellan Londons 6 miljoner och min bys 250 pers:-)

Något som är intressant är att det är mycket billigare att boka från en resesajt, i det här fallet Opodo, än från flygbolaget direkt. Jag förstår inte hur det kan vara sån skillnad?!. Jag noterade också till min glädje att biljetterna blivit billigare. I år var Finnairs biljetter 40 pund billigare än ifjol, I like. Hoppas nu bara att de inte sätter igång med någon strejk tills vi ska åka. Jag reser inte längre med BA just av den orsaken, man kan inte lita på dem, och SAS/Blue 1 har blivit för dyrt plus att man inte får någon mat.

Jag har noll förståelse för flygvärdinnornas strejk. En av mina kompisars flatmate jobbar på BA och har bättre lön än mig för mycket mindre arbetstimmar. "Jetlagsursäkten" fungerar inte heller för de har hur många lediga dagar som helst mellan varje långflygning som de spenderar på beachen eller vid hotellpoolen. Ååååh så jobbigt. Fortsätter de med sitt strejkande kommer de att driva sin arbetsgivare i konkurs eller så blir den uppköpt av någon konkurrent och alla normalt funtade vet ju att sammanslagningar leder till uppsägningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...