2 april 2011

Femårsfest

Igår firade Steve och jag med mycket god middag och gott vin på en italiensk restaurang som heter Bellaria Restaurant and wine bar. Restaurangen ligger 10 min promenad från Oxford Circus och ett halvt stenkast från Scandinavian Kitchen. Naturligtvis kunde man inte passera SK utan att slinka in och fylla på i godisförrådet.
Restaurangen var utspridd på två våningar och jag hade bett om ett bord i den mysiga källaren, trots den vackra vårsolen utomhus. Vi hade bokat bord till 7 (sent enligt mig) och naturligtvis var vi först på plats. 1,5 timmer senare var dock stället fullt.

Det är länge sedan jag har visat bilder på en trerätters så titta och dräggla:-)
Till förrätt blev det olika korvar och skinka
Till huvudrätten blev det stora ravioli med lax och krabbfyllning.
Och till efterrätt himmelsk chokladmousse som servitrisen noga poängterade var hemmagjord.

Vi tog tid på oss och njöt av både maten och det röda vinet, från Italien naturligtvis. Vi hann till och med beställa ännu en flaska vin innan middagen var över, till stor del på grund av att servitörerna var så ivriga på att fylla på våra glas. Ibland hann vi inte ens dricka innan de fyllde på igen.
När vi nu befann oss i London måste vi naturligtvis avsluta med en drink på vår favoritpub Princess Louise i Holborn.

2 kommentarer:

  1. ser jättegott och mysigt ut. Bara fem dagar kvar nu, så reser vi...

    SvaraRadera
  2. Och bra väder ser det ut att bli!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...