20 maj 2011

Elände

Idag var jag på gymet och passade samtidigt på att väga mig. Jag hade gått upp 300 gram!! Visst blev det ett antal glas vitt vin när jag träffade Mia igår, men inte tror jag att det förvandlas till fett så snabbt...fast å andra sidan vet man aldrig med min kropp. Nå, det är bara att ta nya tag och försöka kolla var det kan ha gått fel och göra en ny "invägning" nästa vecka.

Gårdagens träff med Mia var jättekul, vi saknade verkligen inte samtalsämnen. Kul att träffa en äkta Österbottning också, det finns inte alltför många av oss här. Vi åt middag på en italiensk restaurang nära Holborn station som hette Bacco. Maten var super och servicen bra. Jag gillar små och mysiga restauranger som INTE tillhör en kedja eftersom de måste anstränga sig mer. Efter middagen gick vi på ytterligare ett par drinkar till favoritpuben Princess Louise. Jag var lite orolig för hur jag skulle må idag efter så många glas, jag har nämligen läst att många som börjat med LCHF-dieten blir väldigt känslig för sprit; från att t.ex. ha kunnat dricka en flaska vitt vin utan problem kan de nu dricka högst två glas och ligger däckade i baksmälla följande dag. Jag mådde helt bra i dag dock så det var ju verkligen tur:-)

Imorgon planerar jag och Steve att ta en båttur på Themsen från Westminster pier till Kew och sedan gå till Richmond. Vädret lär ska bli jättefint och då kan man inte sitta inomhus. På söndag är det då dopdags, ska bli intressant. Ca 65 personer är inbjudna så det är ingen liten tillställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...