6 juni 2016

Bowls, ryggar och fettkaffe

Så är snart måndagen över som har varit både solig och varm. Jag har hunnit både jobba, gå på gym, gå på min entimmespromenadrunda och besökt ännu en "ryggrehabiliteringssession". Det var den tredje sessionen och vi gjorde samma träningsuppgifter som vanligt som jag tycker passar bättre för helt otränade än mig. Idag var vi 6 personer och det var både yngre och äldre, men alla verkade ha sämre ryggar än mig.

Innan sessionen började kom en tjej och berättade om en phd som hon håller på att forska till som handlar om att hantera ryggsmärta genom avslappningsövningar (smärta leder till stress som leder till mer smärta). Hon frågade om någon av oss skulle vilja delta i undersökningen. Allt man behöver göra är att träffa henne en timme för att prata om vilka ryggproblem man har och sedan få låna en mp3-spelare med avslappning som man skulle lyssna till varje dag. Sedan skulle det ske en uppföljning om en månad. Jag tänker registrera mig till den undersökningen, lät riktigt bra tyckte jag. "Behandlingen" fungerar kanske inte för alla men den enda "sidoeffekten" har varit att folk somnat när de lyssnat till rösten på mp3-spelaren och det är inte så dåligt det heller:-)

Igår var Cecilia och jag och såg på när Steve och många av hans klubbkollegor spelade match. Klubben som de besökte ligger bredvid Steves jobb så jag kunde promenera dit.
Det var helt fantastiskt väder och Cecilia och jag satt i solen och njöt av små flaskor Prosecco som de sålde för nästan inget i klubbaren. Tyvärr förlorade North Sheen (Steves klubb) med endast 2 poäng men motståndarklubben har flera mycket bra spelare som till och med spelar i landslaget så det var inte helt oväntat.
När Steve åt mat på klubben (det hör till att värdklubben bjuder den besökande klubben på mat efteråt) så gick Cecilia och jag till en pub vid Earlsfield station där vi mötte upp med Cecilias pojkvän Björn.

Den här puben, The Halfwayhouse, hade sämre lågkolhydratutbud än många andra ställen jag besökt. Den enda förrätten som jag kunde välja var en ost- och korvbricka ...
Och till huvudrätt fanns bara sallad med kyckling, feta och avocado. Helt god sallad men ibland kanske man vill ha varm mat. Alla deras huvudrätter hade krävt att jag bytt två kolhydratsidorätter och det orkade jag inte anstalta med. Det var iallafall mysigt att sitta utomhus och äta.
Idag gjorde jag en glädjande upptäckt när jag besökte hälsokostaffären Planet Organic (de säljer mat och kaffe där också). När jag stod och skulle betala mina varor så såg jag att de sålde Coconut oil coffe, vilket var kokosnötsolja, smör och dubbel espresso som mixas. I lågkolhydratkostvärlden så kallas det vanligtvis Bulletproof-kaffe. Kaffet smakar inte alls smör och kokos utan som en extra fluffig kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...