28 juni 2016

Brexit x 2

Hej från ett regnigt London. Det har varit gansks fint hela dagen, men genast Steve skulle bege sig till en bowls-tävling började det regna:-). Jag hade tänkt gå och kolla men inte om regnet fortsätter.

Såg ni fotbollen mellan England och Island igår? Jag är ingen fotbollsfantast alls men det här var ju så fantastiskt att både Steve och jag måste kolla. Jag höll naturligtvis på Island och jag är så glad att de vann, alltid kul när "underdogs" slår stora fotbollsnationer. Alla spelare i det isländska laget måste jobba för sin försörjning medan de engelska spelarna tjänar miljoner om året bara genom att sparka boll ett par timmar om dagen plus en eller två matcher i veckan. Jag tycker engelska fotbollsförbundet skulle ge pengarna till bättre behövande.

England har nu gjort två Brexits på en vecka:-). Gällande Storbritanniens utträde ur EU så verkar det råda total förvirring, de som ville ut verkar inte vilja ta något ansvar för det. Jag tror att de verkligen inte trodde att majoriteten skulle rösta för ett utträde utan bara ville "röra om i grytan" och spänna sina muskler.  Jag förstår verkligen varför Cameron lämnade sin post, varför skulle han hjälpa Brexit-idioterna, de får försöka styra det sjunkande skeppet själva.

Till skillnad från många utlänningar, speciellt när man läser på svenska FB-sidor, så är jag inte speciellt oroad för min framtid i England. Jag tror inte de sparkar ut utlänningar som bott här i många år ... vem ska ta över våra jobb? ... de som helst lever på socialen? Jag har sett att många hysteriska svenskar funderar på att skaffa sig brittisk medborgarskap. Det tänker jag verkligen INTE göra, man kan också ansöka om ett "Permanent Recidency Card" som ger en person permanent uppehållstillstånd och det räcker för mig. Det kostar bara 80 pund, jämfört med ansökan om medborgarskap som kostar över 1 000 pund. Man behöver ingen advokat heller utan fyller bara i en hel massa sidor som man kan ladda ner från brittiska inrikesministeriets hemsida.

Idag gjorde jag faktiskt fisk till lunch, ugnsbakad havsruda som fyllts med fetaost och ärter. Till fisken stekte jag zucchinikuber i smör tills de blev lite bruna och sedan blandade jag dem med pesto. Gott och mycket enkelt och passar också bra till kött.
Nej, om jag skulle föra över lite mer material till min nya dator då. Jag har en massa recept- och blogglänkar som tar en evighet att föra över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...