4 maj 2019

Ståupp i Wandsworth

Trevlig lördag på er! Här är det soligt, blåsigt och endast 10 grader, inte det ultimata vädret med andra ord.

Jag har varit förkyld den här veckan med ordentligt ont i halsen både onsdag och torsdag. Det har gett med sig nu så det går åt rätt håll. Halsont är extra irriterande eftersom man inte ska träna med inflammation i kroppen som kan bli värre. Hosta och snuva går bra men inte halsont och feber. Nu är det extra utmanande då jag dessutom har pollenallergi så jag vet inte vad som är förkylning och vad som är allergi, förutom halsontet då. Jag äter allergimedicin som verkligen är en bra hjälp i nöden, även om den har en tendens att göra en trött. I går hade uppenbarligen jag och Busen gett Steve en utmanande natt, med mig som snarkade på grund av svullen hals, och Busen som kom hoppande varje gång Steve lade sig på rygg och låg på hans bröst och kurrade. Ja, ingen har påstått att livet är en dans på rosor 😈😼.

Jag började känna mig lite seg i tisdags men jag insisterade ändå på att Steve och jag skulle gå på ståupp på den franska restaurangen LAffaire. Ståuppen är gratis så man har verkligen inget att förlora. I tisdags var det 6 akter och hälften av dem var italienare. Normalt är ståuppen sista torsdagen i månaden tror jag men av någon orsak så hölls den nu. Köket var också stängt så ville man ha mat fick man ta med den själv ... ett gäng italienare hade tagit med sig pizza, surpriiiise😜.

Akterna var helt ok, mycket bättre än den svenska ståuppen jag var på för några veckor sedan, och dit var det inträde. Tyvärr var det ganska liten publik men restaurangen hade inte marknadsfört eventet alltför mycket, inte ens utanför restaurangen, vilket jag tyckte var lite konstigt. Till och med Steve tyckte de var ok och han är svårflirtad när det kommer till humor. Det blir nog fler besök till deras komedikvällar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...