16 oktober 2020

Camden och Spitafield's market samt champagnens dag

Och så är det fredag igen, min absoluta favoritdag. Det är också champagnens dag och det måste man ju fira😋. Eftersom jag normalt äter anti-inflammatorisk kost (LCHF, keto) så skippar jag alla kolhydratstinna högtider som kanelbullens dag, fastlagstisdagen etc men champagne innehåller mycket lite socker så det unnar jag mig då och då.😊

I dag tog jag eftermiddagen ledig från jobbet och åkte in till Camden Market. På grund av koronan så lyste de utländska turisterna med sin frånvaro och det har aldrig varit så enkelt att röra sig i området, det var inga problem att hålla avstånd😊
Innan jag åkte hem köpte jag en sen lunch från ett av matstånden, friterad halloumi, såå gott😋

Jag hittade faktiskt en julklapp samt ett gäng glasundelägg av cement till mig själv. Det fanns massor av tryck att välja på men jag valde tillslut Banksy-tema. Jag gillar dom starkt.
I onsdags tog jag ännu en eftermiddag ledig och åkte in till Shoreditch och Spitafield's market. Jag började dock med lunch på en av mina favoritrestauranger, Delamina East, tidigare Strut & Cluck. Maten är både god och vacker att se på👍
Jag gick lite fel först när jag skulle till marknaden (sker varje gång😏) och hamnade först på Brick Lane.
Jag hittade inget intressant på marknaden som var mindre än vanligt men man kan alltid njuta av all graffitti och annan gatukonst.
När jag kom hem från Spitafield hade Steve redan åkt till Twickenham för att besöka en kompis så det var bara Busen och jag ... lite svårt bara att kolla film på TV när man har den här klumpedumpen i vägen😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...