9 oktober 2020

Veckan som gått

God kväll i stugorna, hoppas ni har haft en bra vecka. Här har det varit fullt upp med jobb, men kl. 12 i dag stängde jag datorn och tog helg, tror jag ska sikta på det varje fredag.

När sista projektet var inskickat tog jag bussen till shoppingcentret Westfield i stadsdelen Shepherds Bush, tänkte jag skulle göra lite tidig julshopping för att slippa trängas längre fram. Det här shoppingcentret är massivt och det finns inte en chans att man skulle orka gå igenom ens hälften så jag fokuserade på dom viktigaste butikerna.
 
Efter lite över en timmes tittande tog jag en sen lunch på en liten tapasrestaurang som har blivit min favoritrestaurang på centret. De flesta andra restauranger här har så kolhydratstinna menyer.

Jag beställde tre tapasrätter och ett glas vin för det tyckte jag att jag har förtjänat, dessutom hade jag fått ett mejl från en av mina översättningskunder i Finland om att de ger mig "löneförhöjning" (och jag hade inte ens frågat) så det måste ju firas.😊

Det blev friterade bläckfiskringar ...
Långkokt pork belly (sidfläsk) som smälte i munnen med paprika och ...
köttbullar.
Efter lunchen gick jag i ännu ett par affärer och lyckades hitta en sak, så inte ett alltför tillfredställande resultat😕

Det tar vanligtvis cirka 30 minuter att ta sig till shoppingcentret med buss från Wandsworth, men i dag blev hemresan värsta kaoset. Bäst som vi åkte blev det tvärstopp i trafiken, precis före Hammersmith busstation. Jag tror vi satt fast 30 minuter innan vi kunde korsa vägen och åka in till busstationen och sedan väntade vi säkert 1 timme för att kunna lämna den. Jag kunde ha bytt till tunnelbana i Hammersmith och sedan ta buss från Putney, men samma sekund som jag stigit av bussen hade säkert trafiken lättat. När vi äntligen kom iväg från busstationen var det bilkö ända från Putney till Hammersmith i motsatt riktning, dvs. 7 km bilkö😬. Jag fick dick inte reda på vad orsaken till köerna var.
Köer, köer och mer köer
Jahapp, så börjas det igen... För ett par dagar sedan fick jag mejl från Finnair om att mina julflyg Vanda-Vasa-Vanda har annullerats😡. Det är säkert koronarädslan som spökar men för farao, det är ju över 2 månader dit och mycket hinner ändras till det bättre. Får börja kolla tåg i morgon ... om de börjat sälja biljetter ännu. Skitkul att sitta och uggla på tåg i 4 timmar genom de finländska skogarna och räkna träd😴😴
Tänkte jag skulle sluta med några bilder av Busen från i onsdags när jag var ensam hemma med honom. Det var stirrning (dvs. kattgodissnålande) de luxe. Som han höll och på, och det var ju inte så att han inte fått 10 gånger redan😫

Ser du att jag tittar på dig och vill ha godis? ...
Nu då? ...
Du får inte tillbaka datorn innan du gett mig godis ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...