2 oktober 2020

Ut på "landsbygden" och in till stan

Trevlig fredag på er! Här har det varit riktigt höstväder med regn och rusk mest hela dagen och kvällen. Förutom ett besök till gymmet så har jag hållit mig inomhus hela dagen och jobbat och myst.

I går var det dock uppehåll så vi slapp anlända till stegrestaurangen Blacklock Soho plaskblöta där vi träffade Ivonne och Seth. Det var första gången Ivonne besökte centrala London sedan mars😮! Hon skickade ett oroligt SMS två dagar innan vi skulle träffas och frågade om jag trodde det skulle vara säkert. Jag sade att det var lika säkert som någon annanstans. Både tåg och tunnelbana är tämligen tomma nuförtiden så det finns ingen risk för närkontakt och så finns det handsprit överallt plus att man måste använda munskydd hela tiden förutom utomhus och när man sitter vid sitt bord på restaurangen. 

Det vara bara jag som varit till Blacklock tidigare men vi gick all in med köttet och beställde en ... "all in" med en blandning av köttsorter från lamm, ko och gris samt ett par sidorätter och såser. Mmmm vad det var gott😋

Vi började dock med var sin drink. Den här innehåller tequila sour, aperol spritz och grapefrukt.
I vår "all in" ingick också tre olika munsbitar med kyckling, ägg och anjovis samt pickles och mögelost som var jättegoda. Vi åt och drack i ett par timmar men hann även med en sängfösare i en bar bredvid. Eftersom pubar och restauranger måste stänga kl 22 nuförtiden så blev kvällen inte alltför lång men oj så trevligt det var att träffa dem igen. 
I tisdags åkte Angela och jag ut till Marie som bor på ett ställe som heter Sunbury, ca 45 minuter med tåg från mig.

Marie mötte oss vid tågstationen och så tog vi en kort bussresa till puben där vi skulle äta en sen lunch. Först besökte vi dock snabbt en liten men vacker park som låg nästan mittemot.
Gruppselfie
Efter en snabb runda i parken och några selfies gick vi till puben The Magpie som ligger alldeles bredvid Themsen. Vädret visade sig från sin vackraste sida och vi lyckades få ett bord utomhus alldeles vid räcket. Maten var ganska ospännande men utsikten fantastisk. Bäst vi satt där kom två kostymklädda män och en kvinna i strikt klänning tuffande i en liten halvsliten utombordare till puben för After Work. Alla sätt att ta sig till puben är bra utom de dåliga😀
Vi satt och njöt tills solen gick ner och det började bli kallt. Då gick vi långsamt tillbaka till tågstationen och Angela och jag tog tåget hem igen. Verkligen inte ett dåligt sätt att spendera en eftermiddag.😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...