18 mars 2023

Födelsedagsmiddag med mera

Efter en regnig morgon skiner solen äntligen igen, härligt. Trots morgonens regn och rusk så tog jag mig ändå till gymmet för mina två pass, man ångrar aldrig träning som blivit av.

Allt mitt hårda arbeta på gymmet kommer troligen att förstöras av fredagens leverans av 16 flaskor rödvin från Virgin Wines. Jag hade uppenbarligen ovetandes öppnat ett "Wine Bank"-konto senast jag beställde något från Virgin Wines vilket var länge sedan. Sedan dess har de dragit 25 pund från mitt konto varje månad och satt in det på mitt VW-konto utan att jag reagerat. I onsdags ringde en kille från Virgin Wines och frågade om jag skulle vilja göra en beställning eftersom jag hade ganska mycket pengar på mitt sparkonto. Det var tur att jag svarade, för jag brukade inte göra det om jag inte känner numret eller väntar mig ett samtal. Efter att jag gjort beställningen så mejlade jag Wine Bank och bad dem säga upp mitt konto. Det kommer att ta en evighet för oss att dricka upp vinena eftersom jag sällan dricker hemma, för att inte tala om var jag ska förvara dem.😊

Det har varit ganska grått och kallt i några veckor nu så när solen äntligen visade sig och temperaturen steg till 14 grader tidigare i veckan gick jag ut på en efterlängtad promenad. Det är kul att följa hur träd och buskar börjar blomma.
I torsdags fyllde Steve 50 år och jag tog ut honom på middag till den första The Ivy-restaurangen i kedjan. Restaurangen ligger i Covent Garden och öppnades 1917.
Restaurangen är ganska liten med baren i mitten.
Jag beställde inte helt förvånande råbiff till förrätt.
Till huvudrätt blev det perfekt tillagat kalvkött med rotsaker samt blomkåls- och ostgratäng.
Eftersom vi firade Steves födelsedag så beställde jag också efterrätt; frysta bär med varm vitchokladsås och yoghurtsorbet. Lite halvhälsosam sådär😏 Det gällde att äta långsamt för att undvika glasshuvudvärk men den vita chokladsåsen fick en härlig kolakonsistens när den svalnade.
När jag bokade bord så nämnde jag att Steve fyllde år så han fick några gratis chokladtryfflar också.
I onsdags träffade jag min finländska kompis Cecilia för middag på den spanska restaurangen Tokova på Tooting Market. Vi hade inte setts sen returresan till London före nyår så vi hade mycket att prata om.😊
Några Margarita-drinkar vid en bar i närheten och live-musik fick avsluta den jättetrevliga kvällen.
Nej, nu ska jag börja göra mig i ordning för kvällens middag med Steve på puben The White Swan i Richmond. Det är tågstrejk för hundraelfte gången på kort tid så det blir till att åka dit med buss. På grund av strejken så är det mer trafik än vanligt på vägarna och den formligen kryper fram😠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...