4 september 2023

Värmebölja och mat i massor

Hej på er, nu har det gått några dagar sedan jag skrev senast, men det hände inte så jättemycket förra veckan. 😊

Den här veckan kommer vi att få det hett om öronen och fläkten går redan dygnet runt. Varken Steve eller jag kan minnas att det varit så här varmt här i september tidigare.

I går, söndag, åt jag lunch med Angela och Anna-Kaarin på puben Kings Head i Teddington, cirka 30 minuter med tåg från mig. För att vara en storstad går det förvånansvärt få tåg på helgerna, till och från Teddington går det exempelvis ett tåg i timmen på söndagar, helt otroligt!😲

Det var så mysigt att kunna sitta utomhus och äta, även om vi fick regelbundna besök av nyfikna getingar till vårt bord.
Maten var väldigt god och det fanns även lite ovanligare rätter på menyn. Till förrätt beställde både Angela och jag ostsouffle med ostsås. 
Till huvudrätt valde jag Sunday Roast med väldigt mört nöttkött.
Jag åt ingen förrätt, men Angela fortsatte på soufflevägen och beställde in en pistagesouffle med chokladglass som inte gick av för hackor.😋
På lördag blev det indisk mat till middag på en restaurang som heter Blossoms by Khan's i Battersea (15 min med buss från oss). Steve var lite tveksam först till att gå dit eftersom restaurangens utsida såg, enligt honom, lite smaklös ut med massor av körsbärsblommor (av plast), men jag lyckades övertala honom. Blomtemat fortsatte på insidan men det såg inte illa ut alls och Steve ändrade ganska snabbt åsikt och kunde inte berömma stället och maten nog.😊
Maten var god och vackert upplagd och Steve pratar redan om att vi måste återvända snart, man ska inte ”dömma boken efter omslaget”😏
I onsdags blev det också uteätande och inte mig emot😋 Min svenska kompis Cecilia kommer till London varje eller varannan månad (hon har hus här) och då ser vi alltid till att träffas hon, jag och Angela.

Den här gången hade Angela bokat bord på en fransk bistro och vinbar i Battersea, Soif. Jag har varit dit ett par gånger tidigare men det är några år sedan nu. Det blev en trevlig "återupptäckt". Maten var fantastisk och servicen bra, väldigt fransk, ibland var det till och med lite svårt att förstå vad de sa😏. Hit vill jag absolut snart igen.

Råbiff till vänster och ankrilette till höger ...
samt gravad regnbågslax som smälte i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...