22 juli 2021

Balkongfesten 2021 och veteranfordonsutställning

God kväll i stugorna! Här går dagarna sin gilla gång även om jag inte har alltför mycket inplanerat.

I går var det veteranfordonsevenemang i Monäs som inleddes med traktor- och mopedparad genom byn. Efter paraden parkerade man alla fordon i hamnen och folk kunde gå och ta en närmare titt. Man kunde också köpa grillad korv, glass och godis och lyssna till live-musik. 

I tisdags var det äntligen dags för vår årliga balkongfest eller -häng hos oss. I fjol var vi tvungna att annullera den på grund av Corona, men i år hade alla fått minst en vaccindos. Typiskt nog hade den tidigare värmen flytt sin kos, men vi hade både filtar, tjocka kläder på oss och en värmeblåsare under bordet ... och . Som ni kommer att se så är de flesta bilderna lite suddiga, jag noterade senare att jag hade fel inställning på mobilkameran.😏
En av oss hade en flaska japansk sake med sig som vi gjorde slut på.
Jag dricker sällan öl, men jag tog en munfull för att testa om den smakade glass som etiketten sa men nej, smakade vanlig IPA.😊
Vi fick till och med se en regnbåge
Jag hade gjort kycklingpaj som vanligt. Det är ett säkert koncept eftersom alla tycker om den😊
Klockan 24 tar vi alltid en gruppselfie. Min tragiskt suddiga version ...

Och Cecilias version, lite skillnad😊

Det blev en riktig helkväll, jag gick och lade mig lite efter två medan mina bröder satt uppe ännu en timme. Vet inte när jag senast gick och lade mig så sent men tiden rusar iväg när man har kul.

Elvis sitter och spanar från balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...