16 juli 2021

Sol, bad, god mat och tragedi

Här går dagarna sin gilla gång. I dag åkte jag till grannstaden Nykarleby med min yngsta bror Magnus för att bland annat köpa rökta räkor på fiskaffären Trygga Räkan. Sååå gott och något jag aldrig hittat på någon meny i England.

Vi åt även en väldigt förmånlig och god buffelunch på Juthbacka restaurang

Föräldrarnas katt Elvis har mest legat och vilat under de varma dagarna. 
I går var det dags för den traditionsenliga drinken Blue Arrow. Inget Finlandsbesök utan Blue Arrow😋
Vädret har varit otroligt fint sedan jag anlände och jag har passat på att åka till vår lokala badstrand Storsand varje dag för att simma och sola. Jag har också hunnit besöka frisören och fräscha upp färgen och klippa bort några centimetrar. 

I går kväll fick jag text från Steve när han stod och väntade på tåget för att åka till en bowls-tävling. Han hade stått på perrongen när ett tåg, som inte skulle stanna, kom från motsatt håll i hög fart. Plötsligt hade en person på perrongen mittemot hoppat framför tåget och tagit sitt liv. Så otroligt tragiskt, både för personen som inte velat leva längre och för tågföraren som sett allt och inte kunnat göra något för att förhindra det.😕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...