9 januari 2011

Matkoma

Oj vad gott vi åt igår, igen. Till den här restaurangen, Entree Restaurant and Bar kommer vi absolut att komma igen. Restaurangen var ganska liten vilket gav en intim och mysig känsla och med jazzmusiken i bakgrunden kändes det som om man satt på ett franskt cafe.
Både jag och Steve skulle ha velat ta hem den vackra vattenflaskan.
Till förrätt valde vi båda blomkålssoppa med pesto.
Sen blev det kyckling på tre sätt och och svampsås för mig och stek för Steve som han sa var den godaste han ätit på länge.
Till efterrätt blev det sk chokladganache och stekt päron. Vid den tidpunkten var jag så proppmätt att Steve fick äta hälften av min dessert. När jag inte orkar äta min efterrätt, då är jag mätt.
Nu blir det till att äta lite mer hälsosamt under veckan och gå på gym. Man kan äta allt men inte alltid och motionera, då klarar man sig utan att fläska till sig alltför mycket.

2 kommentarer:

  1. jättefin vattenflaska. Du får ta med dig en större handväska nästa gång ni besöker dem och slinka in den när ingen ser ; )

    SvaraRadera
  2. Jag borde verkligen göra det:-). Vi ska dit igen på söndag så vem vet vad jag får med mig hem;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...