30 juli 2012

Monäsrodden och årets första bad

Arrangörerna kunde verkligen känna sig nöjda med lördagens Monäsrodd, vädret visade nämligen upp sig från sin allra bästa sida vilket lockade en stor publik. Alla var där. Mina föräldrar arbetade även som funktionärer; morsan öste upp ändlösa koppar med fisksoppa och farsan både fungerade som parkeringsvakt samt deltog i segeltävlingen.
Båtarna väntar på att starta
De här båtarna får inte delta för de är varken byggda av trä eller har segel:-)
Finns det något vackrare än allmogebåtar?!
Laxsoppa och mjukt rågbröd är ett måste på Monäsrodden
Det vackra vädret lockade som vanligt massor av besökare. Det är så kul när byn lever upp.
Sara fick rida på en av shetlandsponnyerna.
Hon såg så nöjd ut när de lunkade iväg.
Båtarna anländer i hamn efter målgång ett par timmar senare.
Man kunde också dräggla över veteranbilar. Mycket mer intressant än veterantraktorer som de ställt ut tidigare måste jag säga.
Glasskiosken var också välbesökt under dagen. Mums säger Sara
Efter Monäsrodden åkte Owe, Anna, Sara och jag till Storsand för sol och bad. Jag vågade till och med simma för första gången i år för vattnet var riktigt varmt, inga kalla skikt.
På kvällen var det dags för vår traditionella kräftskiva. Det är så kul när släkten kan samlas för en god middag och trevliga samtal.
Jag gjorde två pajer a la LCHF, ostpaj och medelhavspaj samt coleslaw. Muuuums
Ostpajen såg ut som en sol
Familjen är klar att hugga in
Till efterrätt åt vi en jätteläskande "key lime pie" som min kusin Moa hade gjort.
Sara kunde inte hålla sig från att leka med Elvis som var "allerstädes närvarande". Han tycker om att vistas med folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...