11 juli 2012

En dag i soliga Richmond

Idag åkte Jenny och jag till Richmond. Hon hade aldrig varit i Richmond tidigare och den bristen måste naturligtvis åtgärdas:-). Det går ju inte för sig att man bor nästan ett år i London utan att ha upplevt en av Londons vackraste stadsdelar:-)
Här skulle jag lätt kunna bo
Det både fotograferades och instagrammades:-)
Skall vi gå hit eller dit?!
Vi tog fikapaus på en av mina favoritpubar som ligger alldeles bredvid Themsen, The White Cross. Ingen sprit för mig på några dagar. Jag hade sockerpaus efter gårdagens cocktails men föreslog att Jenny skulle testa "Sticky toffee pudding" som hon aldrig ätit tidigare. Min absoluta favorit när det gäller engelska efterrätter. När puddingen kom var den massiv, och mycket god (tog en skedfull:-). Vi satt länge och njöt av solen. Det regnade när vi åkte in med bussen men genast när vi steg av kom solen fram.
Gamla träbåtar, påminner mig om hemma.
Skulle ni hyra cykel av ett företag som heter "Blixtrande sadlar"?
Promenaden vid Themsen är fantastiskt mysig
En hemlig trädgård
På den här bänken brukade bröderna Bill och Phil sitta. Det är väldigt populärt i England att donera en parkbänk till minne av någon.
Kanotpaddling är väldigt populärt i den här delen av London
Ekorrar är inte en utrotningshotad art i London iallafall. Orädda är de också
Vy från Richmonds högsta punkt. Man skulle inte kunna tro att man bara befinner sig 20 min tågresa från centrala London
Vi hade verkligen tur med vädret. Först när vi var på väg ner mot centrum igen började det regna, och ordentligt. En riktigt härlig dag ute i gott sällskap.

3 kommentarer:

  1. Haha, jag lyckas alltid se ut som en skönhet:D

    SvaraRadera
  2. Du blir ju alltid lyckad på kort!, jag ser alltid ut som "hej kom och hjälp mig" och tar mig bäst ut efter mörkrets inbrott, utan blixt:-)

    SvaraRadera
  3. haha nej gud jag börjar alltid skratta då jag ser mig själv på bild här inne:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...