17 juli 2012

Semesterlättja

Här fortsätter vi vårt semesterslappande. Igår var vi en snabbis till grannstaden där jag köpte en klänning från Lindex på rea. Med tanke på att vädret i England inte är speciellt klänningvänligt så var det väl inte ett så nödvändigt köp, men den är en tidlös klänning i ljus beige så den kan jag använda i evighet. Och den var ju trots allt på rea.

Igår gjorde jag coleslaw enligt det här receptet. Så fantastiskt gott och crispigt och morsan sade att den måste jag göra igen. Coleslaw är perfekt till grillat
Farsan har satt upp ett galler framför balkongdörren så att vi fortfarande kan släppa in frisk luft utan  grannkatter som "added extra". Idag flyttade vi gallret till ingången till balkongen eftersom det är aningen irriterande att ha två katter som stryker runt fötterna som två envisa spyflugor när man äter på uteplatsen. De såg ganska snopna ut när de inte längre slapp upp på balkongen:-)
Till middag ikväll gjorde jag "min" Medelhavspaj till middag. Så här mycket blev kvar... Pajbotten blir så mycket saftigare än när man använder mjöl.
Elvis sitter på balkongen och funderar vart han ska gå härnäst. Han har fullt upp på dagarna att jaga möss och ödlor. Han betalar verkligen för sin mat.
Idag har jag också hunnit sitta i solen några timmar och är nu sådär vackert rosig som man blir när man ser solen för de första gångerna. Jag blir aldrig brun genast som Steve, utan går alltid genom ett rosigt stadie.

Imorgon skall jag till frissan och klippa och slinga mig, Det är VERKLIGEN på tiden, har inte sett en frisörsax sen jag var hem i julas. På kvällen styr vi kosan till Jakobstad och grillfest hos våra kompisar Maria och Krister. Ser verkligen fram emot att träffa dem. Vi kommer också att sova över hos dem så jag slipper smutta på ett och samma glas vin hela kvällen eftersom jag kör. Det eviga problemet när man bor på landet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...