27 november 2015

Lättad katt

Trampa, trampa,
kurr, kurr, trampa
Imorse tog jag katten i buren och så gick vi till veterinären för sedvanlig kontroll. Busen jamade högt och ljudligt under hela promenaden så han var inte alltför nöjd att behöva lämna sin trygga miljö.

Hos veterinären fick vi vänta i ca 20 minuter tillsammans med både katter och hundar. Han jamade och kurrade om vartannat.

Väl inne hos veterinären så kände hon på honom, lyssnade på hjärtat och vägde honom. Han hade gått upp ytterligare 600 g. Hon konstaterade att han är frisk som en nötkärna och nästa gång jag behöver gå dit med honom är när han ska kastreras och få microchip den 5 januari. Det ska bli spännande. Tur att jag inte behöver stanna kvar, utan jag lämnar honom på morgonen och hämtar honom på kvällen när sövningen släppt.

När vi kom hem igen visste han inte hur han skulle bete sig för att visa hur glad han var över att vara hemma igen; han jamade, kurrade och trampade. Nu ligger han och sover på sin filt bredvid mig, det har varit en spännande morgon för vår lille bus:-)


Sent from my Windows Phone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...