16 december 2015

Bråda dagar

Pust, nu borde det mesta vara gjort inför hemresan imorgon; kappsäcken är packad, taxin beställd, lägenheten dammsugad, julpyntet bortplockat så att inte Busen river ner det när vi är borta, ett sittutrymme fixat i vardagsrumsfönstret där han kan sitta och titta ut, etc. Om lite mer än en timma är det dags att bege sig in till stan för planering av SWEA:s årsmöte. Jag har dock sagt till på förhand att jag bara kan stanna ett par timmar för det är ännu grejer som ska fixas och så vill jag tillbringa några timmar med Steve och Busen, kommer ju inte att träffa dom på 12 dagar.

Här är lite foton av de senaste dagarnas aktiviteter. Igår tog jag eftermiddagen ledig och träffade upp några svenska kvinnor på lunch i Hampstead. På vägen till restaurangen såg jag en kille som stod och balanserade på en gren nästan i toppen av trädet och sågade av kvistar. Han hade säkerhetssele men ändå. Man ska inte vara höjdrädd.
Här har vintern hittills varit som tidig vår och det har lett till att träd börjat blomma.

Vi var 10 stycken som mötte upp för lunch och satt och pratade i ett par timmar. Riktigt trevligt var det.
I tisdags träffade jag min kompis Ivonne som jag inte sett sett sedan april på puben Half Moon i Putney. Vi hade turen att få ett bord bredvid en ÄKTA brasa, det finns inte överallt minsann, Maten däremot var inte mycket att hänga i julgranen så den iddes jag inte fota men vinet var gott och vi satt tills de stängde:-)
Efter maten fick vi en "christmas cracker" med sedvanlig pappershatt och present:-)
Under min sista drive i butikerna så passade jag också på att ta nya passfoton. Tänkte jag skulle lägga in en beställning när jag befinner mig i Finland och så får de skicka det till finska ambassaden här i London. Det är så dyrt att skaffa pass här i London jämfört med i Finland så det skulle vara bra om det går att de skickar passet till England, det funkar för svenskar iallafall om de inte har tid att hämta ut det i Sverige innan de åker tillbaka till England.

Som vanligt blev man ingen skönhet men vad gör man när man inte får le på fotot?!, ja då kniper man ihop munnen istället:-)
Jag har också köpt ett par "kompressionsbenvärmare" efter tips från min Body Attack-instruktör. Får hoppas att de förebygger ytterligare muskelbristningar i vaden genom att hålla musklerna på plats (dvs. de börjar inte vibrera vilket belastar dem ytterligare) och varma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...