11 december 2015

Lucia i St Paul's

Ännu en liten snabbt inlägg för så fort mina zucchinifrallor är färdiga i ugnen så ska jag ge mig iväg till St Paul's och möta upp min kompis Jenny som kommit in till stan för kvällen. Vi ska på svenska kyrkans Lucia-firande i St Paul's Cathedral. Jag har aldrigt sett Lucia-tåget där tidigare (har inte ens besökt den katedralen) men det lär ska vara otroligt mäktigt. Strax innan Lucia med följe tågar in i kyrkan släcker de alla lampor, något som endast Svenska kyrkan har fått tillstånd till, och endast ljusen från följet syns.

I onsdags var det dags för min andra julbuffe på två dagar, på samma ställe:-) Steve och jag var dit med Cecilia och Björn, det var deras första besök på restaurangen Stockholm Deli. Nu visste jag vad jag skulle sikta in mig på på buffen men proppmätt blev jag iallafall, jag har svårt att hålla mig till endast en tallrik av fisk- och skaldjursrätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...