15 december 2016

Luciakonsert i London och spruckna blodkärl

God kväll i stugorna. Nu har jag packat det mesta inför min resa hem till Finland över jul och som vanligt får jag oroa jag mig för övervikt. Måste testväga kappsäcken innan jag går och lägger mig. Minicabben är också bokad och biljetterna utskrivna. Som tur är åker jag med British Airways och slipper betala extra för att checka in bagage, det ingår i priset.

Förutom att packa så har jag jobbat, naturligtvis, besökt gymmet (deras PLYO-klass tar nästan livet av en) och dammsugit hela lägenheten och städat undan lite juldekorationer.

Igår besökta två SWEA-kompisar och jag en Luciakonsert i en liten kyrka i stadsdelen Marylebone. Vi träffades dock först på restaurangen Hardy's Brasserie som är en lite och mysig fransk restaurang med bra mat. Vi hade inte alltför mycket tid på oss och i slutet fick vi skynda på dem samt ta en Uber-taxi till kyrkan. Tiden flyger iväg när man har trevligt:-)
Min torsk med massor av godsaker
Kyrkan var ganska liten men kören, Nordic Choir, var mycket bra. De sjöng alla vackra jul- och luciasånger. Prästen höll också en minipredikan men vi höll oss från att somna:-)
Igår morse upptäckte jag att jag hade ett blåmärke på ena ögonlocket (det är ännu blåare idag), och det utan att ha varit i slagsmål. Det har inte hänt tidigare men jag kanske åt så mycket mat på tisdagen att ett blodkärl sprack:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...