9 februari 2017

Jobb, gym och shopping

Nästan helg, näsan helg, näsan helg.

Idag har jag jobbat mest hela dagen, surprise, surprise:-). Jag tänkte nästan använda jobbet som ursäkt idag för att inte skippa gymmet för det var så jäkla kallt ute. Jag kände mig dessutom lat och klassen, Grit Plyo, är skitjobbig, men jag lyckades tala förstånd med mig själv. Det känns jätteskönt efteråt när allt är över och man känner sig full av energi i flera timmar efteråt.

Jag har dock märkt att man med åldern tänker efter före i allt större grad. I Plyon finns det några "uppgifter" där man ska hoppa sidledes fram och tillbaka över en steppbräda (så snabbt som möjligt naturligtvis). Det gör jag inte längre utan hoppar snabbt fram och tillbaka sidledes utan brädan istället. Jag kanske inte hoppar lika högt men däremot snabbare så samma jobbiga effekt tycker jag. När man ska utföra så många repetitioner man hinner på en viss tid så blir man snabbt oförsiktig och trött och då sker olyckor och jag har inte lust eller råd att bryta ben eller armar. Tänk om jag skulle bryta benet! När man bor på tredje våningen utan hiss så lär man nog inte gå ut allför många gånger i gips och kryckor ...

Nåväl. Efter gymmet beslöt jag mig för att kika i några butiker och se vilka vårnyheter de fått in och hittade en snygg skjorta på Next av alla ställen. Skjortan är lätt glansig och har en vackert blå färg. Den har också korta fransar nertill vilket jag tyckte var lite coolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...