20 september 2018

Bio och bowls

Härligt med fredag imorgon, känns som om veckan varit lång men jag har trots allt fått mycket jobb gjort och besökt gymmet varje dag förutom i måndags. Idag har jag till och med varit dit två gånger. Instruktören som drar dansklassen på lördagsmorgnarna hoppade in för sin kollega på kvällens zumbaklass när hon var förhindrad. Det blev naturligtvis ingen zumba, som tur var, utan hans normala dansklass som jag gillar. Det var några av de regelbundna zumbadeltagarna som gick innan klassen var slut (ohövligt om ni frågar mig, en timme kan man väl stå ut?!), men resten av oss hade hur kul som helst😀

I tisdags var vi ett gäng från SWEA som gick och såg dramakomedin The Blackkklansman. Filmen handlar om en svart polis på 70-talet som infiltrerade KKK med hjälp av sin kollega, som var jude (nästan lika illa enligt KKK😏). En väldigt bra och sevärd film eftersom regissören hade lyckats väva in allvar mellan skämten. När jag kollade mer om filmen på Wikipedia såg jag att den finländska skådespelaren Japer Pääkkönen hade en stor roll. Han var så ful och obehaglig i filmen att jag inte kände igen honom😃
Eftersom filmen började ganska sent så åt vi innan vi gick till bion och gick till en italiensk/grekisk restaurang i närheten, Al Santo. Vi hade inte jättemycket tid på oss på restaurangen så jag bad att få förrätt och huvudrätt på samma gång (för jag skulle absolut ha båda😋). Jag valde burrata och stekta grönsaker till huvudrätt och stekt kycklingbröst med svamp- och gräddsås till huvudrätt. Båda rätterna var grymt goda och jag nästan rullade till teatern.
När vi var på väg till bion gick jag och Anna-Karin, en annan av sweorna, lite efter de andra och pratade. Plötsligt ble vi stoppade av en un tjej som frågade oss om hon såg ok ut. Hon skulle nämligen på en dejt och var jättenervös och ville nu veta att hon inte hade läppstift på tänderna eller smutsfläck i ansiktet. Vi sade att hon såg helt perfekt ut (hon var jättesöt) och hon såg nöjd ut. Så gulligt😁. Jag fattar inte varför hon stannade just oss två och bad om vår åsikt, men folk brukar ALLTID stanna mig och be om riktningen så det här är väl nästa steg😃

I går kväll spelade och vann Steve sin sista match innan Finals Day på lördag. Det här innebär att han är med i två finaler i helgen ,och när alla finaler är spelade så är bowls-säsongen i princip över för den här gången.
Publiken
I morgon är det uppväckning kl 7, jobb, gym, mera jobb, dammsuga och sedan går vi nog och äter Thai till en av pubarna här på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...