11 oktober 2018

Skavlaninspelning, födelsemärkeskontroll och läsglasögon

Halloj i stugorna. Tänkte titta in en snabbis innan det bär iväg igen. Jag trodde att jag hade en ledig kväll i kväll men så blev jag påmind av Carina igår att det ju var ikväll som vi skulle på en "saloonbar-popup", jag hade satt in evenemanget för nästa vecka onsdag i min kalender😕. Tur att vi började prata om evenemanget igår när vi träffades på Skavlan-inspelningen.

Ja, från och med nu spelas Skavlan in i Skys studior och det visade sig vara lätt som en plätt för mig att ta mig dit; 20 minuter med tåg från Wandsworth och sedan 5 minuters promenad. Igår spelade de in med 5 gäster, varav en kommer att visas om två veckor tror jag. Jag misstänker att Carina och jag kommer att synas på TV den här gången för här fanns det ingen sida där man kunde gömma sig från kameran, vi får våra 10 sekunder av kändisskap😀. Inspelningen började runt kl. 17 igår och slutade 20.30 så man får verkligen en mycket längre intervju med gästerna än vad som visas på TV.

I tisdags besökte jag "födelsemärkeskliniken" på St George's Hospital i Tooting. Min GP hade varit snäll och lyckats ordnat en remiss dit (vilket innebar att undersökningen var gratis) trots att han inte såg några ovanliga födelsemärken när han kollade. Jag tyckte att det var jättebra, jag går hellre och undersöker saker en gång för mycket än för lite. När jag kom till kliniken var det proppfullt och jag tänkte att nu blir jag väl sittandes här hela kvällen, och jag som skulle till SWEAs bokklubb. De tog dock in folk i flera rum och 30 minuter efter min tid kom jag in. Den kvinnliga doktorn kontrollerade noga alla kroppsdelar från topp till tå och allt såg bra ut. Hon frågade om jag visste exakt var på ryggen som min GP hade hittat födelsemärket som han ville att hon skulle kolla, för hon såg inget. Jag svarade bara att jag inte visste exakt för det var så svårt att se på ryggen😏.

Efter undersökningen åkte jag hem igen och tog det lugnt innan det var dags att bege sig in till Piccadilly och bokhandeln Waterstones restaurang och bar där vi alltid håller våra bokklubbar. Jag var inte alltför pratsam, satt mest och försökte hålla mig från att gäspa, men det var en trevlig kväll och så fick jag äta deras Cobb-sallad😋.

I måndags var jag och hämtade mina nya läsglasögon. På bilden ser det ut som om de hänger på trekvart, men man är väl inte helt symetrisk i ansiktet och då blir passformen som den blir😏. Nå, de här kommer jag bara att ha när jag jobbar och inte alltid då heller eftersom min långsynthet är väldigt liten och det är onödigt att slita fram dem varje gång jag ska skriva nåt. Skalmarna är ljusbruna och framsidan mörkblå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...