28 oktober 2018

Veckouppdaterng

God morgon. Här vaknade vi upp till regnsmatter mot fönstret. Nu är frukosten i magen och om en stund ska jag pallra mig iväg till ett Body Pump-pass på gymmet.

Igår tog jag en runda på TK Maxx efter mitt Body Attack-pass och hittade bland annat de här godingarna, tofflor med fårull, perfekt för kalla golv. Om man har ork och tid att "bläddra" igenom utbudet på TK Maxx så kan man hitta riktiga godingar när det kommer till kläd-, inrednings- och sminkväg, och allt till 60 % rabatt.
Igår gjorde jag en snabblagad lunch/middag som jag hittade receptet på i den här bloggen (som vanligt:-))

Röd pestokyckling
6 portioner

Ingredienser
1 kilo kycklingfilé, strimlad
1 gul lök, finhackad
4 dl grädde
100 g röd pesto
2 pressade vitlöksklyftor
salt, peppar
smör eller olja att steka i

Instruktioner
Sätt ugnen på 225 gr. Fräs kyckling med lök tills den fått fin färg. Lägg över i ugnssäker form. Blanda ihop grädde, pesto, vitlök och smaka av med salt och peppar. Häll över kycklingen och sätt in i ugnen i ca 15-20 minuter tills allt fått fin färg. Ät med stekt blomkålsris.
I fredags eftermiddag åket Steve och jag till Kingston för att kolla runt i butikerna där. Första stoppet var cykelaffären Sigma Sports som Steve besöker med jämna mellanrum. Den har uppenbart det bästa utbudet av cyklelmärken och tillbehör enligt Steve och dessutom bjuder de på gratis kaffe😋. Steve gick runt och kände, lyfte och förklarade och jag drack kaffe.

När Steve fått sin dos av "cykelporr" gick vi in till stan och åt en sen lunch på en av pubkedjan O'Neill's pubar. De har ändrat menyn sedan jag var där sist och innehöll om möjligt mindre lågkolhydraträtter än tidigare, det var pizza hit och hamburgare dit, suck. Jag hittade iallafall sallad till vilken man kunde välja olika toppningar. Jag kunde inte bestämma mig och valde både kyckling och bacon och grillad halloumi och paprika. När tallriken kom och jag hade ätit typ hälften frågade Steve var baconet fanns och minsann, kocken hade glömt det😒. Eftersom jag hade ätit upp största delen så ides jag inte gå till disken och beställa till, men hur svårt kan det vara,när det uttryckligen står på menyn. När vi ätit gick vi runt i några affärer och shoppingcentret innan vi tog bussen hem.
I torsdag firade vi finländska Cecilias födelsedag genom att njuta av fantastiskt sällskap och jättegod middag som Björn stod för. Köttet formligen smälte i munnen.😋
Han hade också bakat en fördelsedagskaka till Cecilia med rosa marsipan och glitter. Jag undrar när Steve kommer att baka en till mig (måste vara en lågkolhydratversion dock) ... typ aldrig😊.
Fortsättning efter gymbesöket. Efter regn kom solsken. Nu har jag duschat, hoppat i lite finare kläder och snart ska vi ta bussen in till Tooting Broadway för Sunday Roast ... om vi får plats på puben dvs. Puben som vi siktar in oss på, The Antilope, är populär bland de boende runtomkring och alltid nästan full.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...