5 oktober 2018

Biokväll i Fulham

Så är fredagen äntligen här, såå skönt, och änny skönare blir känslannär jag vet att jag har en liten helgresa framför mig och måndag ledigt. Imorgon efter ett eller två gympass tar vi tåget och sedan färjan till Isle of Wight och sen får vi se vad vi hittar på där. Skulle gärna åka med ångloket som åker in till mitten av ön och tillbaka.

Idag har jag jobbat hela dagen och var tvungen att hoppa gymmet. Jag hann dock ta min entimmesrunda i solen med en ljudbok i öronen. Idag har det vari 21 grader här så härligt värre.

I går var vi ett gäng som gick på bio i Fulham och såg filmen A simple favor, riktigt bra var den. Rekommenderar,
Efteråt gick vi till en vinrestaurang i närheten för vinsmakning och lite mat. Baren har 100 viner på kran och allt man behöver göra är att fylla ett konto med pengar och så kan man gå runt och smaka. Många viner är dock ganska dyra och mänden innehåll i glaset är ganska litet, så kortet blir snabbt tomt.
"Fulham-filmklubben"
Maten var jättegod, åtminstone de två rätter som jag beställde, marinerad bläckfisk ... och
ekrökt rumpstek.
Här hemma har jag gjort moussaka i veckan som räckte i tre dagar. Jag har gjort den här rätten tidigare, men den här gången blev nog den bästa hittills, såååå krämig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...