16 oktober 2018

Full rulle

Pust, här går dagarna i rasande fart, knappt man hinner med😊. Fredag förra veckan var den enda dagen som jag inte hade något planerat på kvällen, så jag bara jobbade, besökte gymmet och slappade på kvällen.

I lördags var det North Sheen bowls clubs säsongavslutning som vi firade i stadsdelen Brentford i västra London. Vi kunde konstatera att det var ett väldigt fint område när vi gick till hotellet där evenemanget hölls.

På vår promenad från tågstationen kom vi in på en gata med det ovanliga namnet "Upper butts", eller "Övre rövar" som gatan skulle ha kallats på svenska😂. Jag frågade Steve om bakdelen är indelad i en ovan- och underdel på engelska, eller om "butt" har en annan betydelse än bakdel, men det kunde han dock inte påminna sig om😊
Det var bordsplacering under middagen och det är uppenbarligen så svårt att stava mitt efternamn och de satte dit ett "l" för att det skulle få en engelsk klang. Suck😏
Våra trevliga bordsgrannar.
Det var väldigt god stämning och efter maten, som var hel ok, så kunda man dansa till ett "one man band".
Sharon och jag.
Steve och jag åkte hem redan vid elvatiden och lyxade till det med en Uber. Den här gången fick vi en kvinnlig förare, något som aldrig hänt tidigare. Hon var uppfixad till tänderna och det kändes mer som om hon var på väg till en nattklubb än att köra taxi😊

På söndag åt vi Sunday Roast på en jättemysig restaurang i Fulham som heter The little blue door. Inredningen var väldigt mysig och servicen fantastisk, speciellt australiensaren som betjänade oss.
Största delen av maten serverades på en plåtbricka (blandat nötkött och kyckling) och var verkligen jättegod. Maten var dock redan ljummen när den kom. Steve var ganska missnöjd över det men jag är inte så kräsen, finländare som jag är (det var ju trots allt mat:-)). Jag sade till Steve att om han vill klaga så ska han göra det till servitören, inte till mig. När vi ätit klart och servitören kom för att ta bort tallrikarna så frågade han om vi var nöjda med maten. Steve fick då äntligen mål i mun och berättade attt den hade varit lite ljummen, och kall innan vi ätit klart. Killen sa då att han önskade att vi sagt det tidigare så skulle vi ha fått nya, heta, portioner. Han gick också genast ut i köket för att ta reda på vad som hänt och det visade sig att de på grund av ett missförstånd hade fått beställning på dubbla portioner varav några hade lämnat att stå för länge och hunnit svalna. Som kompensation fick vi (eller Steve😊) gratis efterrätter som smälte i munnen och Steves humör steg flera grader😋. Jag kommer absolut att gå tillbaka hit. Alla kan göra misstag och här ville de verkligen ställa allt till rätta.
I går var det dags för SWEAs bioklubb igen och den här gången såg vi filmen The Wife som regisserats av en svensk. Inte dålig alls. Efteråt gick vi till den franska restaurangen Zedel som till största delen ligger under marken. I ett annat rum hålls även live-underhållning varje kväll.
Vi var hela 10 personer igår, nästan rekord.
Snart ska jag hänga med Steve och hans kompisar för middag på den srilankanska restaurangen i Tooting. Jag har velat gå dit ända sedan vi var där första gången för några veckor sedan. Sååå goood maaat😋😋😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...