12 oktober 2018

På saloonbar

Glad fredag på er! Dagens jobb är avklarade och lägenheten är dammsugen så nu kan jag sätta upp fötterna på bordet med gott samvete.

Efter dagens Body Pump-pass tog jag en vända till TK Maxx och kom naturligtvis hem med en hel del "bra" grejer. Den butiken är farlig😊. Eftersom det snart är Halloween så passade jag på att köpa ett orange doftljus (och ytterligare två andra, varav ett sprakar som en öppen eld när det brinner). Jag hittade också tre ljuslyktor i form av små hus, en tomte, långa ljus och en söt pumpa i glas.
I går besökte som sagt Carina och jag en pop-up-bar med Vilda västern-tema, Moonishine Saloon.
När dörrarna öppnades fick alla klä sig i skjortor, halsduk och hattar för att komma in i rollen.
Rummen var inredda som en saloon med bar, trämöbler och sågspån på golvet.
Alla skulle ta med sig egen starksprit och sedan blandade de två bartendrarna till 4 cocktails per person. Vi hade med oss gin och vodka och vi sa att vi ville ha sura drinkar. Den här trevliga killen visade sig ha bott i Norge i 7 år och pratade jättebra norska, men var ursprungligen från Rumänien.
Den första cocktailen var godast och så syrlig att det drog i kinderna. Jag skulle ha kunnat dricka 4 av den.
Det var 4 "skådespelare" som höll i evenemanget. En tjej som spelade whiskeytillverkare och -smugglare, hennes bror som var skräddare, en sheriff och sedan sheriffens medhjälpare. De gick runt bland borden och pratade med gästerna hela kvällen. Vi togs också in i ett sidorum av tjejen där vi fick se på hennes whiskeykokare och bjöds på var sitt glas😊
Vår andra cocktail smakade äpple och kardemumma, mums.
Man kunde nästan inbilla sig att man satt i en riktig saloon eftersom alla var utklädda till cowboys😀
Ett litet "argument" mellan tjejen och sheriffen som misstänkte att det smugglades sprit på saloonen.
Den tredje drinken var en Pina Colada som faktiskt inte var äckelsöt.
Kvällen slutade med att sheriffen sköts av skräddaren😀
Efter sheriffens död togs vi till ett annat rum där vi drack vår fjärde och sista drink som var helt ok, men kanske lite söt.
Det var en riktigt kul kväll, jag gillar verkligen barer med teman där det händer lite grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...