17 januari 2019

Veckan som gått

God kväll i stugorna. Här flyger dagarna iväg, men de verkar gå extra snabbt när man har mycket att göra. Idag skickade jag iallafall iväg det sista av de två veckornas senaste långa projekt så imorgon tänkte jag att jag ska ta det lite slappare och kanske "checka ut" från jobbet direkt efter lunch.

I kväll bokade jag och två av mina svenska kompisar flyg till Lissabon för i maj, vi ska nämligen hälsa på den fjärde i vårt gäng, Anette, som bor ca 1 timmes bilresa utanför staden på ett ställe som heter Cascais. Nu har jag 4 resor inbokade för i vår ... nästan så man blir lite stressad😊.

Men innan dess så kommer här några bilder från veckan som gått och jag börjar med förra söndagen.

Efter en lugn söndagsför- och eftermiddag med gymbesök och jobb tog vi på kvällen tåget till den vackra stadsdelen St Margret's som ligger alldeles vid Richmond, men på andra sidan Themsen. Steve hade bokat bord på en vacker pub som heter The Crown.
Vi hade först tänkt äta lunch där men det fick vi glömma för det var helt fullbokat så det blev middag, vilket passade oss lika bra.

Insidan på puben är lika vacker som utsidan.
Vi fick ett bord alldeles i hörnet men det var helt ok, huvudsaken var att vi fick bord och att jag hade fri utsikt över matsalen😀.
Det finns ytterligare två pubar som hör till samma kedja som vi redan besökt. Den här kräver dock inte 30 minuters promenad för att ta sig dit men menyn är i stort sett densamma. När vi såg att de hade porkbelly så var valet enkelt för båda av oss. Den här är tillagad två gånger så det finns inga sega bitar och rätten serveras med både potatiskaka (som Steve fick) och diverse andra grönsaker så vi åt tills vi höll på att spricka, jag minns inte när jag var senast så mätt men oj så gott det var😬.

Vi har redan bokat bord till Alla hjärtans dag-veckan, men inte till den 14:e när restauranger ofta bara erbjuder färdiga menyer med begränsat utbud, utan till den 17.2 som är dagen innan jag åker till Kuba. Söndag är också den dag när porkbellyn finns på menyn. När jag bokade fanns det redan tider som var fullbokade, och då är det exakt en månad kvar!!
I tisdags var jag på promenad med Cecilia, Anette och hennes underbart söta hund Nova i Battersea Park. Efter en entimmes runda gick vi till en pub i närheten för en väldigt sen lunch ...

bakad Camembert. Den serverades bara med bröd, som jag höll mig ifrån förutom en liten, liten bit. De skulle dock ha kunnat servera t.ex gurk-, morots- eller selleristavar också. När jag kom hem igen var det bara att fortsätta jobba:-)
I går, onsdag, var det jobb och gym som vanligt innan jag begav mig till Battersea igen tillsammans med det vanliga gänget, den här gången för en föreläsning av en ljuskonstnär. I informationen stod det att hon skulle berätta hur man tar sig igenom januaridepression men hon pratade mest om sin konst, vilken var väldigt vacker i och för sig (hon använder massor av färger och ljus i sina installationer)
Så där är det nog ibland.
Efter föreläsningen gick vi en trappa upp till en restaurang som heter No. 29 Power Station West.

Jag valde två förrätter, grillad halloumi och
köttbullar i tomatsås, sånt kan aldrig bli fel. Jag kom hem efter kl. 22, men då var jag så pigg att jag satte mig och jobbade med datorn i sängen tills Steve kom hem vid halv 1, han hade träffat sina kompiar
Ett säkert vårtecken är att tulpanerna återvänder till affärerna. Tulpaner är verkligen mina favoritsnittblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...