30 augusti 2020

Minikräftskiva med alla tillbehör

Och så var det söndag igen. Steve är iväg till bowls-klubben några timmar och jag jobbar undan lite. I morgon är det "Bank holiday" vilket är ledig dag här. Det innebär att Steve är ledig och jag tänkte försöka vara det också😊

I går hade vi en mycket trevlig minikräftskiva här tillsammans med Cecilia och Björn. Jag hittade bortglömda kräftskivedekorationer i en låda när jag sökte efter något annat och gick all in. Jag hade också köpt en uppsättning nubbar som jag hittade i en spritaffär i Soho när jag var dit tidigare i veckan som vi tvingade i oss till ackompanjemang av ett gäng snapsvisor. Man skulle tro (hoppas) att snapssetet består av de godaste snapsarna som Sverige kan åstadkomma men icke, hualigen, och den värsta av dem alla var Beska droppar😝. Men vad gör man inte för att upprätthålla traditioner, vi fick oss några goda skratt iallafall😁
Steve tyckte att pappersmånen ... eller ska det föreställa en sol?, såg obehaglig och rent ut sagt skrämmande ut😱
Något som däremot inte smakade illa var de engelska kräftorna. Perfekt saltade, tjocka klor och stjärtar med massor av kött. När man har ätit de här så är de färdigförpackade kräftorna från Kina och Spanien mycket dåliga kopior. Mannen som fångar och kokar dem på beställning heter Bob och vi har använt honom i flera år nu på våra kräftskivor. När han levererade kräftorna i går bad han att få plastbunken tillbaka och medan jag flyttade över dom till andra behållare så stod Busen i dörröppningen och "pratade" med honom och Bob svarade så gott han kunde, allt annat skulle vara ohövligt😂😂.
Jag hade gjort min traditionella ostpaj också samt en jättegod laxsallad med wasabisås. Ni hittar det receptet här. Naturligtvis serverades det även olika ostar. Till efterrätt blev det limepaj i glas samt godis.
Vi var lite sega i morse när vi vaknade men mådde annars hur bra som helst och promenerade till Clapham Junction för att sträcka på benen. Det är ganska mysigt att gå på Northcote Road (shoppinggata) just nu då de har stängt av den för trafik för tillfället för att barer och restauranger ska kunna sätta ut bord och stolar på gatan och därigenom kunna betjäna lika mycket kunder som tidigare samtidigt som gästerna kan hålla avstånd från varandra. 
Bäst som vi vandrade där hörde vi någon som ropade Stephen. Det visade sig vara en av Steves gamla klasskamrater från lågstadiet som Steve inte sett sedan de typ var 10 år. Han berättade att han känt igen Steve genast eftersom han ser exakt likadan ut som då😁. Steve kände dock inte igen klasskamraten alls, så uppenbarligen hade han ändrats😀. Vi konstaterade senare att antingen har Steve bevarat sitt barnsliga utseende eller så såg han ut som en 47-åring redan när han gick i lågstadiet😂.
Nu tror jag bestämt att Busen vill ha lite kattgodis. Han har suttit på soffbordet och stirrat på mig de senaste 10 minuterna ... envisa katt😾
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...