25 januari 2021

Snö och coronamiddag

Hej på er, hoppas veckan har börjat bra. Min måndag har varit helt ok. Jag har fått mycket jobb gjort och sedan tog jag en timmes promenad vid lunch med en ljudbok i öronen. Solen sken från en klarblå himmel och även om det var kallt så var det skönt att sträcka på benen.

I går lyste däremot solen med sin frånvaro men istället fick vi snö. Väldigt mysigt. Jag höll mig dock inomhus hela dagen då jag kände mig lite "flunsig" efter lördagens coronavccin men i dag är jag tipptopp igen.

 I lördags gjorde jag coronamiddag igen. Vi började med samma cocktail och tilltugg som helgen före.

Till förrätt bjöd jag på blomkålsrisotto enligt det här receptet. Jag tog ett foto av maten men den såg ut som om någon spytt på tallriken så ni får nöja er med bilden i länken istället😏

Till huvudrätt blev det pyttipanna enligt det här receptet. Jag blev dock tvungen att använda stekt, fint tärnad kålrot istället för zucchini och aubergine eftersom jag inte kunde hitta aubergine någonstans. Det kändes som alla plötsligt skulle göra mat med auberginer ... eller så har kanske leveranserna fastnat vid gränsen till Storbritannien😒
Till efterrätt blev det den här drömmen för chokladälskare, lågkolhydratkladdkaka. Den är väldigt mäktig så man orkar bara en liten bit men man får sin chokladfix😋
Tja, vad har jag för planer för resten av veckan då?! Ja inte många kan jag säga, finns ju inte mycket att ta sig för när typ allt som är kul är stängt😕.

I morgon ska jag i alla fall på mammografi. Fick kallelse för en månad sedan och förra veckan kom jag mig äntligen för att boka. På fredag blir det nog promenad med en kompis och på lördag troligen coronamiddag igen.

För ett par veckor gjorde jag äntligen slag i saken och skaffade VPN-anslutning, så nu kan jag äntligen se de flesta svenska TV-kanalerna😊 Det var lite kämpigt innan jag lyckades ladda ner programvaran men nu fungerar den som den ska. Jag hatar att installera programvaror på datorn; det känns som om jag bara sitter och klickar på slumpvisa länkar, aktiverar här och deaktiverar där men oftast får jag det att fungera till slut😓.

Nej, nu är det dags att ge det här kattgodistrollet sitt kvällsfix, annars har man honom sittandes så här resten av kvällen😾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...