13 oktober 2021

En kväll i Battersea

Trevlig lillördag. Jag är gräsänka då Steve som vanligt är och spelar bowls, nu inomhus. I går var det Steves tur att vara gräsänkling när jag mötte upp med Angela. Hon "vaktar" i sin sons nyköpta hus nära Clapham Junction i en månad medan han är i USA på jobb och i går var jag över på "husvisning". Han har köpt ett fantastiskt viktorianskt hus med tre våningar. Skulle inte säga nej till ett sådant hus😏.

Efter ett par drinkar begav vi oss ut för att hitta en restaurang i närheten. Jag hade kollat vad som fanns kvällen före och hittat ett ställe som hette Little Bird så vi gick dit. Det var ett bra beslut visade det sig, så god mat och mysig inredning.
Vi beställde fyra mindre rätter som vi delad på och det var helt tillräckligt.

Friterad bläckfisk
Stekt torsk med god sås.
Nötfilé tataki
Och en krämig butter chicken-curry.
Dit tänker jag gå igen. Vi satt och åt och pratade tills de stängde stället.😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...