8 oktober 2021

Dittan och datten

Hej på er. Den här arbetsveckan har gått snabbt på något vis, känns som det var söndag i går.

I dag har jag hunnit både jobba, gymma och få en entimmes Deep Tissue-massage. Jag har inte masserat mig sedan pandemin började så det behövdes verkligen. Den här veckan började det kännas som hela havet stormar när jag steg upp på morgnarna eller vred snabbt på huvudet så jag visste att det var dags att boka tid. När jag blir yr beror det alltid på spända nack- och axelmuskler. Jag tränar oftast med tunga vikter, min sittställning när jag jobbar är allt annat än ergonomisk plus nästan minimalt med stretchning både när jag jobbar och efter träning leder alltid till att jag får yrsel förr eller senare. Det finns hur många stretchningsprogram för speciellt nacke och axlar på youtube men gör jag dem? Väääldigt sällan😏

Jag väljer alltid Deep Tissue-massage som är den mest hårdhänta massagen. Det hjälper inte med lätt duttande för att komma åt mina muskelknutor utan det är hårda nypor som gäller ... eller snarare armbågar. Det kändes att jag inte masserat mig på länge för fy fan vad ont det gjorde. Det var tur att jag låg med ansiktet neråt när hon masserade ryggen så hon slapp se mina grimaser😬. Tänker gå om ett par veckor igen, finns många muskelknutar att reda upp.

Jag fick också ett textmeddelande från min doktor i morse om att jag kunde boka min tredje dos av coronavaccinet, så det har jag gjort. Här har de nu börjat erbjuda påfyllningsdoser till alla som är 50 år och över samt personer under 50 med underliggande sjukdomar.

I går var jag på teater igen, en komedi som heter The Windsors och som parodierar på kungafamiljen, naturligvis😊. Jag stannade dock bara fram till pausen. Det fanns flera roliga höjdpunkter men det var kanske inte riktigt min humor, dessutom var det sån dålig ventilation att man satt nästan och svettades.
I måndags var Steve och jag och såg den senaste Bondfilmen och den sista med Daniel Craig i huvudrollen. Jättesynd för jag tycker att han har varit bra. Vi slog på stort och testade vår bios 4DX-sal där man upplever både rörelse (stolarna rör sig), vatten, vind och doft under filmen. Vattensprejen och doften verkar de ha stängt av för något sådant märket vi inte av, men ibland rörde sig stolarna så att man nästan fick hålla i sig (ibland fick man också dunkar i ryggen) och vinden blåste i ansiktet.😁

Det var många instruktioner att läsa igenom innan filmen började.

Vad har jag gjort annat den här veckan då? Jo, min kompis Angela och jag har faktiskt bokat en långhelg till Sevilla i Spanien i november, så nu får vi hålla tummarna för att det inte blir någon ny stor coronavirusspridning den här hösten😬.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...