15 oktober 2021

Teater och middag i centrum

God kväll i stugorna, äntligen fredag. Har ni planerat in något kul i helgen?
Här ser det ut att bli restaurangbesök både på lördag och söndag, perfekt😊. I kväll har jag dock ansträngt mig och gjort kåldolmar, på spetskål för att slippa förkoka kålen. De blev väl inte jättesnygga men goda. Husmanskost är bäst😋

I morse fick jag mitt booster-vaccin och den här gången blev det Pfizer. Jag känner inte av någon sidoeffekt ännu, annat än liten ömhet där hon injicerade mig. Sköterskan sa att nu har jag skydd över vintern. Jag skulle också ha kunnat få det vanliga influensavaccinet men tackade nej. Jag har aldrig haft influensa, ta i trä, så tyckte det räckte med covidvaccinet.

I går var jag på teater igen och såg komedin Blithe Spirit med Jennifer Saunders (Edina i den galna TV-serien Absolutely Fabulous ni vet:-) i en av huvudrollerna. Teatern var i stort sett full och pjäsen riktigt bra.
Bild tagen från haroldpintertheatre.co.uk
Pjäsen spelades på ännu en av Londons vackra teatrar, Harold Pinter Theatre. 

Efter teatern tog jag en runda till ScandiKitchen där de, förutom olika smörgåsar, kaffebröd och sallader, även säljer livsmedel. Jag var så sugen på salmiak att jag bara måste få mig en påse.

Efter att jag fått min salmiakpåse fortsatte jag till tapasrestaurangen Barrica en liten bit från Oxford Street där jag skulle träffa min kompis Cecilia. 

Vi beställde in en massa tapasrätter, och sedan lite fler, det verkade inte finnas någon botten i går😋. Det blev både charkuterier, oxkind, ost, padronepeppar, kungsräkor, oliver, friterad blomkål och grillad chorizo.
Efter middagen gick vi över gatan till en cocktailbar som heter Mr Fogg's House of Botanicals för ännu ett par drinkar innan det var dags att åka hem.

Om man har fina hårstrån så är det ingen höjdare att ta en selfie med bakgrundsbelysning😂.
Det var många plastväxter.
Cool bar.
Det var så kul att träffa Cecilia igen för det var några veckor sedan sist. Vi har alltid mycket att prata om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...