31 oktober 2021

Middag på Tooting Market

Hej på er. Så har det gått ännu en vecka sedan mitt senaste inlägg. Jag har dock haft så mycket jobb att det inte blivit tid för något annat än det när jag suttit vid datorn, men nu så😊.

Här skiner solen igen efter intensivt regnande hela morgonen. Steve jobbade som vanligt, utomhus, och när han kom hem sa han att att det varit fruktansvärt. Han hade fått vrida ur sin icke vattentäta jacka tre gånger😬. Det hindrade dock inte en skotsk-engelsk rugbyklubbs juniorgupp med barn i 12-årsåldern från att träna. Steve sade att barnen frös så tänderna skallrade när de fick komma in i klubbhuset i fem minuter för att vila, alla i shorts naturligtvis. Steve frågade tränaren om det inte är lite för dåligt väder för tärning, men han svarade bara att de måste härdas, man vinner inga matcher genom att vara ynklig😊. Föräldrarna verkade inte heller ha något emot "härdningen", utan de stod lugnt på utsidan av planen under tak och väntade, inget överbeskyddande där inte😃.

I går började jag dagen med ett tidigt danspass som vanligt. Jag övervägde tanken under en hundradels sekund att fortsätta sova, men de var tur att jag gick dit för vi dansade en del av koreografin till Michael Jacksons video Thriller, skitkul!💃

På kvällen åt Steve och jag middag på restaurangen Richmond Vault i Richmond. Mina rätter var helt ok, friterad bläckfisk och lamm kofta, men Steve valde nog jackpotten, revbensspjäll av nöt. Normalt görs revbensspjäll av gris, men om ni hittar den här versionen på menyn så rekommenderar jag verkligen att ni testar den. Han var i sjunde himlen; massor av supermört kött och en grymt god glasering😀.

I fredags åkte Angela och jag till Tooting Market för middag och After Work. På dagen är det mest butikerna som är öppna men kl. 18 ändrar stället skepnad när alla pop up-restauranger och barer öppnar. Det är verkligen som natt och dag. Angela har faktiskt aldrig besökt marknaden tidigare, trots att hon inte bor alltför långt därifrån. För ganska många år sedan bodde hon några år i Hongkong och sade att det luktade precis som där, en blandning av kryddor och mögel, men på ett positivt sätt😁
Vi började med var sin fördrink på en liten bar, en liten annorlunda Margarita som säkert innehöll chili för man fick en härlig kick varje gång man tog en klunk.
Efteråt var det dags att hitta en intressant restaurant. Vi fick runt ett tag innan vi beslöt oss för en liten tapasrestaurang som hette Tokova och oj så gott det var! Rätterna på menyn var också lite annorlunda jämfört med vanliga tapasrestauranger.

Rätterna kom in i den takt de blev färdiga, men ändå inte för snabbt. 
Vi började med chorizokorvar som man grillade själv på en keramikgris. Jag har aldrig sett något liknande tidigare men det var lite häftigt😊
Sedan kom nästa rätt in, blodpudding med ankägg och manchegoost.😋
Den tredje rätten var selleriband med lagrad manchegosås, toppat med valnötter,
torkade svarta oliver & idiazabal ost. 
Middagen avslutades med supermör entrecôte med idiazabalostpure och kanderad piquillopeppar
Efter middagen gick vi runt lite i den nu fulla marknaden. Vill man äta var man vill så måste man nog komma vid 18-tiden när de öppnar, eller boka, för restaurangerna fylls snabbt,
Vi tog ännu ett par drinkar innan det var dags att åka hem, här ananasmargarita. Helt ok men den första var bäst.
Jag hoppas verkligen att inga fastighetsutvecklare tillåts sätta klorna i den här marknaden, det finns tillräckligt många själlösa nybyggen i London.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...