24 oktober 2021

Lördagskväll i Tooting

Sitter i soffan och smälter middagen, uppvärmda köttbullar och gräddsås som jag åt med nylagad vitkålsmos och rårörda lingon. Gott! Köttbullarna köpte jag färdigkryddade och rullade. Ibland får man vara lite lat😊

I går åkte Steve och jag till Tooting för middag på en sydindisk restaurang som vi inte testat tidigare, Radha Krishna Bhavan

Först gick vi dock till Aldi så att Steve skulle kunna köpa deras rostade jordnötter som han gillar. När han fått sina påsar gick vi igenom Tooting Market som är en övertäckt, ganska stor marknad. Vi har mest varit dit på dagen och då är den ganska lugn, men nu myllrade marknaden av människor som åt middag eller drack drinkar på de nästan otaliga små restaurangerna och barerna. Atmosfären var fantastisk! Dit bli det garanterat ett besök snart.

Efter rundan på marknaden gick vi till restaurangen. Den öppna kl 18 på kvällen, vi kom dit kl. 18.30 och då fanns det bara några få lediga bord kvar. En välbesökt restaurang är alltid ett gott tecken😏. Inredningen var också helt ok, vilket var ett krav från min sida för att vi skulle gå dit. Indiska restauranger ser ofta ut som skolmatsalar med alldeles för stark belysning, ok för en vardag men inte på en lördag när jag vill klä upp mig lite när jag går ut😊

Maten var god. Jag beställde butter chicken och så delade vi på två sidorätter; finhackad stekt vitkål och en varm auberginröra.
Steve beställde också ris, bröd och en öl och var helt proppmätt när vi gick därifrån. Jag som inte ätit varken bröd eller ris och druckit ett par glas vin kände mig helt ok😊

Den här veckan har jag annars fokuserat mest på jobbet men i fredags tog jag dock en timme ledigt mitt på dagen för en ansiktsbehandling. Det är kul att skämma bort sig då och då. Den här gången hade jag bokat in en timmes microdermabration som går ut på att huden sugs in i ett munstycke, samtidigt som aluminiumkristaller blåses ut i reglerbar styrka på huden så att den slipas milt. Behandlingen är helt smärtfri och efteråt känns huden fräsch och pigg igen när alla döda hudceller är borta.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...