4 oktober 2021

Pubbesök och biljettbokningar

Hej, hej. Hoppas ni hade en bra helg. Min var riktig bra, åt ute både lördag och söndag, sånt gillar jag och här i London kan man inte klaga på utbudet precis😊.

I går åt jag och två kompisar en fantastisk Sunday Roast på en pub i Brentford. Jag hittade den när jag googlade pubar runt Kew. Den heter The Black Dog Beer House och ligger på en undangömd sidogata, en gömd diamant med andra ord.😊. Jag gillar att testa nya ställen; i bland blir det lyckat, som i går, ibland mindre lyckat, men då har man i alla fall försökt. Vi skulle ha varit 4 men den ena måste avboka då hon hade fullt upp med att jaga hästar som trodde att gräset var grönare på andra sidan och hade rymt ur hagen. Hon har jordbruk men hyr även ut stallplats-/betesmark till hästar. Hon fick som tur fast alla och de återbördades säkert till sin hage, verkligen dålig tajming😬. 

Av någon orsak gick det bara ett tåg i timmen till Brentford från centrala London så jag hade 1 timme att slå ihjäl. Jag bestämde mig för att promenera runt i centrala Brentford i snigeltakt. Som tur var så var det varmt och soligt. Det finns många kanaler här och hela området håller på att rustas upp.

Till slut blev det dock äntligen dags att gå till puben. När vi kom var den fullproppad så det är nödvändigt att boka bord på speciellt söndagar söndagar speciellt. Puben var väldigt mysig och det fanns gröna (levande) växter överallt, till och med blommorna i vasen var äkta. Gillar inte fuskblommor alls (vem vill ha fusk av någonting egentligen?!).
Vi fick vänta ett tag innan maten kom men det var den värd. Allt var SÅ GOTT och servicen fantastisk!
Man kunde endast boka bord i 2 timmar, men det var ingen som kom efter oss så vi satt där till efter kl 17. Hit vill jag absolut igen och kanske testa deras intressanta vanliga meny också.

När det var dags att åka hem så hade det börjat gå "hela" två tåg i timmen, kors i taket, så jag slapp sitta och vänta.😊
Som jag skrev tidigare så blev det utemiddag på lördag också, den här gången på puben Thatched House i Hammersmith. Den här hade Steve bokat. Den här puben är också mysig men med en meny som inte är så innovativ som den i söndags. Den här puben hör till en bryggerikedja och då blir menyerna ofta lite likadana, pubarna får väl inte ta ut svängarna lika mycket som en oberoende pub (free house).
Det blev friterade bläckfiskringar som vanligt till mig. När jag inte riktigt vet vad jag är sugen på till förrätt så beställer jag ofta bläckfisk, den blir sällan fel.
Jag hade siktat in mig på stek till huvudrätt men tyvärr hade de sålt slut på dem redan till lunch (!) och jag fick ta det nästbästa alternativet (alla andra rätter var så kolhydratstinna), dagens fisk. Är inget jättestort fan av lax, är vardagsfisk för mig, men den går ner😏.
Nu är det slut på sötebrödsdagarna under några dagar åtminstone😊.

I morse damp det ner ett mejl från Skavlans produktion i min inkorg. De meddelade att man nu kunde boka gratis inspelningsbiljetter till talkshowens två sista inspelningar någonsin här i London i början av november. Den här gången spelas programmen in i Hammersmith, som ligger nära mig, så jag bokade biljett till båda. 

Jag har också bokat julflyget hem till Finland. Varje år när jag bokar julresan tänker jag att nu kan Finnairs flyg till Finland inte bli dyrare, men uppenbarligen är det möjligt. Nu kostade returflyget samma som en returresa till Thailand, om inte ännu längre! Det är helt sjukt, och då åker jag redan 15 december och därmed inte under den största rusningen😠

Nej nu är det dags att göra sig i ordning, Steve och jag ska nämligen gå och se den senaste Bondfilmen på bio. Vi har slagit på stort och ska se den i 4DX som innebär att man även upplever rörelse (stolarna rör sig), vatten, vind och doft. Det rekommenderas dock att bl.a. personer med hjärtproblem, däribland högt blodtryck, helst inte går på 4DX-bio. Jag har högt blodtryck men äter medicin för det så det borde vara ok, jag får väl gå ut om pulsen stiger alltför mycket😀.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...