20 juni 2022

Innehållsrikt förmidsommarfirande

Så är en ny arbetsvecka här igen, alldeles för snabbt om ni frågar mig.😏 

Jag tänkte jag skulle ge er senaste nytt om min "lilla" tomatplanta. Eller liten är den inte, den är nog ca 2 meter hög och 1 meter bred, men den har nu små tomatkartar överallt och några börjar till och med bli röda. De är inte stora, kanske som körsbär (men så köpte jag en körsbärstomatplanta också), och om några dagar blir det dags för första "skörden"😊. Chiliplantan kämpar också på och har åtminstone 2 chilifrukter som långsamt börjar gulna.

I går gjorde jag inte mycket annat än besökte gymmet ett par timmar. Steve jobbade och träffade en kompis på kvällen. 

I lördags firade Steve och jag en tidig Midsommar tillsammans med Cecilia och Björn. Vi möttes i en park som heter Lincoln's Inn Fields, som ligger ett stenkast från Holborn Station, och där man får grilla.  

Vädret kan man säga var ett typiskt midsommarväder. På fredag var det 32 grader och strålande sol, på lördag var det grått, småregnigt och cirka 17 grader. På söndag var vädret bättre igen. Så typiskt, men vårt humör var det inget fel på😊

Vi tog med oss lite olika saker; allt från kött, spett och korvar till sallader, halloumi, snacks och drycker som vi delade på. Jag tog med en blomkålssallad med soltorkade tomater och fetaost som jag gjort enligt det här receptet. Jag hade också sagt att jag skulle ta med mig två burkar sill men genast jag satt mig ner på filten kom jag på att jag glömt dem i kylskåpsdörren. Sååååå otroligt irriterande😖

Jag hade också köpt en flaska akvavit på flygfältet i Bergen som faktiskt var riktigt god. 
Trots det lite kylslagna vädret fanns det en hel del kompisgäng i parken som hade picknick precis som oss. Närmast oss fanns en grupp på kanske 30 spanjorer som grillade och hade hur trevligt som helst.

Bäst som vi satt och åt kom en 20- eller 30-årig man i bar överkropp gående mot dem med bestämda steg och betedde sig väldigt aggressivt. Han var helt klart ute efter bråk. Han till och med slängde iväg deras cyklar som de hade lutat mot ett träd. Några i gruppen ringde dock genast till polisen och det tog inte många minuter innan fyra polismän kom. De ropade flera gånger åt honom att lägga sig ner och två av poliserna riktade elpistoler mot honom. Han bara stod där som om han ville jävlas. Han var helt tydligt hög på droger eller så hade han mentala problem, mycket troligen båda. 

När han till slut satte händerna på huvudet och en av poliserna skulle sätta handklovar på honom började han spjärna emot igen och alla fyra poliser fick kasta sig över honom. Trots att de var fyra hade de stora problem att hålla honom nere, han var helt galen. 

Efter ytterligare några minuter hörde man polissirener från alla väderstreck och som mest var det väl runt 25 poliser där.
Han lyckades också bita en av poliserna i processen, så när piketbussen äntligen kom fick de surra hans ben, sätta handklovar runt händerna och sätta en huva över hans ansikte för att få in honom bak i bussen. 

Det blev med andra ord en väldigt innehållsrik "förmidsommar", och vi lyckades till och med bränna några korvar i tumultet som rådde.😏 Vi var dock väldigt imponerade av hur snabbt polisen reagerade, bara några minuter efter att de första spanjorerna ringde var de på plats. Det får en faktiskt att känna sig väldigt trygg i London. Steve frågade en av poliserna om det brukar vara oroligt i den här parken men han svarade nej, de brukar bli inkallade dit högst en gång per år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...