1 maj 2023

Glad 1 maj!

Hej på er! Jag vaknade först halv 10 i morse, jag börjar bli tonåring igen😁. Det var dock skönt att kunna sova ut, och eftersom Steve är ledig i dag på grund av röd dag (bank holiday) så fokuserade Busen sin energi på honom och inte mig😃

Jag har inga större planer för dagen men jag kommer nog att jobba undan lite inför i morgon, träna och ta en promenad om vädret tillåter. I morgon ska jag på balett ... höll jag på att skriva, men såg nu att det är opera jag ska gå på, Puccinis Madama Butterfly. Lite skillnad😁 Jag skyller på den försämrade koncentrationsförmågan som man ofta får i klimakteriet. Jag läser en rad, tappar fokus och så antar jag resten. Det blir nog till att läsa in mig på vad operan handlar om innan jag går, för jag lär inte förstå ett ord av vad de sjunger (italienska)😏. Såg att det ska finnas engelsk textning dock. Produktionen är tillsammans med ukrainska opera- och baletteatern i Kyiv.

Titta så fina tulpaner jag köpte i veckan! De såg ut som helt vanliga gula tulpaner när jag köpte dem, men ser snarare ut som en blandning av påsklilja och tulpan när de öppnar sig 
Köper ett par buketter snittblommor varje vecka.
I går åt Steve och jag middag på en restaurang som hette PJ's Chelsea Brasserie. Han hade hittat ett erbjudande där man fick 50 % rabatt på maten, bra när man vill testa en ny restaurang utan att förlora alltför mycket pengar om man inte är nöjd.

Inredningen var väldigt mysig, maten sisådär.
Jag beställde råbiff till förrätt och Steve svampravioli med tryffel och en tjock sås. Vi var båda nöjda med våra val. 
Våra huvudrätter var dock en besvikelse. Jag beställde stekt kummel som serverades med sallad med inlagd fänkål, vattenkrasse, rädisa och dillolja samt en halv grillad citron. Den rätten kostade 24 pund utan rabatt! Jag beställde också gröna bönor som sidorätt. Steve beställde Osso bucco, dvs. bräserad kalvlägg, som serverades med saffransrisotto och brunsås?! Väldigt konstig blandning och inte mycket kött i rätten heller. Den kostade 32 pund fullt pris. Bara för att restaurangen ligger i posha Chelsea tror de att de kan ta hur mycket som helst för ingenting. Fast de kanske de kan, för restaurangen var välbesökt. Vi kommer dock inte att gå dit igen, synd när miljön och inredningen var så mysig.
I lördags var det dags för musikalen Menopause The musical 2. Planen var att jag skulle ha gått på föreställningen redan i mars, men teatern måste boka om den då deras turnebuss råkade ut för en trafikolycka samma dag.

Publiken bestod till 98 % av kvinnor i klimakterieåldern och resten av snälla män som ställt upp och följt med sin partner.😏

Musikalen var helt ok och man kände igen sig då och då.😉
Nej, nu tror jag att jag ska jobba undan lite och sedan blir det nog en promenad först och hemmaträning sen. Steve ska åka till sin bowls-klubb och träna lite några timmar. Utomhussäsongen inleddes i helgen och han har sin första tävling redan på torsdag, så det gäller att hinna få in några träningsrundor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...