4 juni 2023

Effektiv och energisk lördag

Hej på er, hoppas helgen varit bra. Min har varit riktigt bra och jag har fått mycket gjort.

Morgonen inleddes, som de flesta söndagar, med två pass på gymmet. När jag kom hem duschade jag och så gick jag på promenad en timme med en ljudbok i öronen. Solen sken från en klarblå himmel och det var över 20 grader i luften. Härligt! När jag kom hem igen jobbade jag undan lite inför måndagen. Jag gör ofta det så att jag kan få en mjukstart på arbetsveckan och inte behöver stiga upp kl 8😏.

I går började också dagen på gymmet och när jag kom hem tog jag itu med ett par extremt tråkiga projekt som jag skjutit upp i flera månader. Det första var min byrå med kläder där framsidorna på tre av fem lådor nästan lossnat helt. Dåligare konstruktion får man leta efter (inte IKEA, de har bra grejer tycker jag). Vi köpte och skruvade ihop byrån för bara ett år sedan och det tog inte länge innan skruvarna började skruva upp sig igen😠. Jag tömde lådorna på kläder, drog ut dem, satte ihop alla låddelar som lossnat och skruvade ihop dem igen. Hoppas de håller ett tag nu.

När byrån var klar tog jag itu med det andra sorgebarnet, hyllorna i klädskåpet. Klädskåpet är gammalt och sidorna buktar ut och plötsligt kunde inte plasthakarna hålla upp hyllplanen längre och alla hyllor rasade ner som ett korthus för ett tag sedan. Vi kommer att köpa ett nytt klädskåp inom en nära framtid, får jag hoppas, men innan dess så måste man kunna använda det för förvaring. Jag petade ut de gamla böjda plasthakarna och skruvade istället in långa skruvar i plasthakarnas hål så att det inte gör något att sidorna buktar ut, hyllorna hålls ändå uppe. Nu är det ordning och reda på hyllorna igen. Jag var väldigt nöjd med vad jag åstadkommit resten av kvällen.😊

På kvällen åt vi middag på en restaurang som heter Little Bird, som ligger i samma område som förra helgens restaurang, nämligen Chiswick, och alldeles bredvid tågstationen. Det hade vi dock inte någon nytta av i går eftersom det var tågstrejk för hundraelfte gången i ordningen😡. Vi beslöt oss ändå för att åka dit och hittade en buss som gick nästan ända fram och gick sista biten, en promenad på 30 minuter en väg😏.

Det var dock värt ansträngningen för både maten och servicen var fantastisk. Det finns en Little Bird i Clapham Junction också som jag varit till flera gånger. Jag blev dock lite besviken på maten senast jag var där och har inte varit tillbaka sedan dess.
En nöjd Steve som äntligen får vila benen.
Middagen inleddes med en Margarita med chilisalt runt kanten. Syndigt god.
Och sedan började maten komma; fritterad bläckfisk, beef tataki (lättstekt nötkött),
hummus och revbensspjäll och butter chicken. Det blir nog fler besök till den här restaurangen ... när det inte är tågstrejk.